Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nearsourcing naar de Balkan blijkt succesvol voor HintTech

Delft, 28 juli 2009 - HintTech, de ICT-dienstverlener uit Delft, maakt bekend dat zijn vestiging in Servië wegens een sterke groei van de bedrijfsactiviteiten en een fikse toename van het aantal werknemers gaat uitbreiden. Ondanks de economische crisis groeit HintTech gestaag door.

HintTech, dat zich richt op softwareontwikkeling (.Net, Java en Tridion), projectmanagement, applicatiebeheer en informatiebeveiliging, nam het softwareontwikkelingbedrijf uit Novi Sad, de tweede stad van Servië, ruim anderhalf jaar geleden over. Nu volgt een uitbreiding met de inlijving van een naastgelegen kantoor. Op termijn staat zelfs de bouw van een geheel nieuw kantoorgebouw op het programma. De introductie van flexplekken die hiermee gepaard zal gaan, betekent een noviteit in Novi Sad. Ten tijde van de overname waren er volgens Patrick Dekker, directeur van HintTech, tal van factoren die erop duidden dat de overname een succes zou worden: 'We zijn natuurlijk niet over een nacht ijs gegaan en hebben bewust voor de Balkan gekozen en niet voor bijvoorbeeld India. Een goede relatie met onze klanten is volgens ons cruciaal voor het welslagen van een project. Daarvoor is het nodig dat je letterlijk en figuurlijk dicht bij de klant bent. Doordat er veel minder culturele verschillen bestaan tussen Nederland en Servië dan tussen Nederland en het Verre Oosten kunnen onze ontwikkelaars zich beter inleven in de klant en diens werkwijze en wensen. Dat er geen sprake is van een tijdsverschil en dat Servië over het algemeen goed opgeleide IT-experts kent, zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen.' Gelet op de sterke groei van de bedrijfsactiviteiten en het toenemende aantal werknemers van de vestiging in Servië, is de overnamebeslissing een juiste gebleken. HintTech weet dit succes ook te vertalen naar zijn klanten. 'Dankzij nearsourcing combineren wij continuïteit, kwaliteit en beveiliging met lage kosten. Onze klanten weten dit op waarde te schatten. Wij hebben het afgelopen jaar de relaties met bestaande klanten dan ook kunnen continueren en uitbouwen, en nieuwe klanten aan ons weten te binden', aldus Dekker. HintTech dat over de laatste vijf jaar een groei wist te realiseren van 625 procent weet de gevolgen van de kredietcrisis vooralsnog succesvol te pareren en mikt nog altijd op een substantiële groei over 2009. Dekker: 'In tijden van recessie doen wij het goed, omdat je dan moet laten zien wat je echt waard bent. Zo wisten wij in 2001, een periode waarin veel andere jonge bedrijven op de fles gingen, een groei te behalen van ruim 10 procent. Ook dit jaar verwachten wij onze groei door te kunnen zetten.'

Over HintTech
HintTech is specialist op het gebied van eBusiness technologie (.Net(TM), Java(TM) platform, Tridion) en IT-projecten (ontwikkeling, testen, implementatie, beheer en kwaliteitszorg). Het bedrijf is opgericht in 1997 en werkt met innovatieve en bewezen technologieën en methodieken. Hiermee realiseert HintTech kwalitatieve maatwerkoplossingen voor zijn klanten. Voor Tridion, Microsoft, Sun J2EE(TM) en IBM WebSphere is HintTech zowel adviserend als uitvoerend partner. HintTech kan onder andere Shell, Nuon, Essent, ING en KLM tot zijn klanten rekenen. HintTech heeft momenteel 117 medewerkers in dienst en heeft vestigingen in Delft, San Francisco en Novi Sad (Servië). Kijk voor meer informatie op www.hinttech.nl