Onderzoek naar marktwerking en marketing in de gezondheidszorg


Zorgmarketing Onderzoek 2009 van Zorgmarketingplatform

AMSTERDAM, 20090728 -- Het zorgmarketingplatform onderzoekt de komende periode hoe het staat met marktwerking en marketing in de Nederlandse gezondheidszorg. Aan dit Zorgmarketing Onderzoek 2009 (www.zorgmarketingonderzoek.nl) kunnen de marketingmanagers van alle Nederlandse zorginstellingen deelnemen. Uit het vorige onderzoek dat in 2007 werd gehouden bleek dat marketing in de zorg in Nederland nog in de kinderschoenen staat. Grootste obstakels waren het ontbreken van voldoende kennis, capaciteit en budget. De verwachting is dat dit nu veel minder het geval is.

Het Zorgmarketing Onderzoek 2009 is een online onderzoek en bereikbaar via de website www.zorgmarketingonderzoek.nl.

Het Zorgmarketingplatform en het Zorgmarketingonderzoek zijn alleen bestemd voor bestuurders, managers en medewerkers van Nederlandse zorgorganisaties die zich bezig houden met zorgmarketing in de meest brede zin van het woord. Het is niet bestemd voor adviseurs, interim-managers, adviesbureaus of andere niet-zorg bedrijven.

Het Zorgmarketingplatform is een kennisplatform van en voor Nederlandse zorginstellingen die zich actief bezig houden met marktwerking en marketing. Doel van het platform is het onderling uitwisselen van kennis, ervaring en best-practices om daarmee de marktgerichtheid en klantgericht van Nederlandse zorgorganisaties te versterken.





Ingezonden persbericht