Laatste stap van MAX naar definitieve erkenning Beleidsplan online

31/07/2009 16:45

SWGN

Persbericht

Hilversum, 31 juli 2009

Laatste stap van MAX naar definitieve erkenning

Op 30 juli 2009 heeft MAX zijn aanvraag voor een definitieve erkenning ingediend bij het Commissariaat voor de Media. De aanvraag in de vorm van een beleidsplan omschrijft de missie en identiteit van de omroep en zijn programmabeleid in hoofdlijnen voor de komende vijf jaar. Zo wil MAX onder andere een programma brengen waarin kijkers mogen aangeven welke televisiefragmenten zij in de afgelopen week prachtig, ontroerend, stuitend of ontoelaatbaar vonden. Tevens wil MAX op zaterdagavond een nieuw amusementsprogramma brengen en een wekelijks opiniërend programma. Om iedereen de mogelijkheid te geven kennis te nemen van de plannen, heeft MAX het beleidsplan op de website geplaatst: http://www.omroepmax.nl/beleidsplan.

Deze aanvraag was de laatste stap voor MAX op de weg naar een definitieve erkenning. Nu is het aan het Commissariaat voor de Media, de Raad voor Cultuur en de Raad van Bestuur van de NPO om de minister te adviseren over de erkenning van MAX. De minister beslist voor 1 januari 2010 over de erkenningen. Daarbij neemt hij ook het advies van de visitatiecommissie Landelijke Publieke omroep mee, die in april positief heeft geadviseerd over de definitieve erkenning voor Omroep MAX. De commissie oordeelde dat Omroep MAX van toegevoegde waarde is binnen de publieke omroep en was van mening dat MAX een plaats verdient binnen het bestel.

Directeur van Omroep MAX, Jan Slagter, kijkt uit naar de komende jaren. "Wij zien de beslissing van de minister met vertrouwen tegemoet. Het blijft uiteraard spannend om te lezen hoe de verschillende adviseurs over MAX oordelen, maar we rekenen op steun voor onze omroep. We zijn de snelst groeiende omroep in ledenaantal en onze programma's worden goed bekeken door de doelgroep".

Aangezien MAX de overstap wil maken van een aspirant-omroep naar een definitieve erkenning, heeft MAX in het beleidsplan ook laten zien wat de toegevoegde waarde van de omroep is geweest binnen het bestel in de afgelopen jaren. MAX laat zien meer vijftigplussers te bereiken dan elke andere publieke omroep en heeft een unieke wijze van productie geïntroduceerd. Tevens bekijkt MAX alle onderwerpen vanuit een specifieke invalshoek, namelijk die van de vijftigplusser. MAX is de enige omroep die dat bij al zijn programma's doet.

EINDE PERSBERICHT





http://www.omroepmax.nl/beleidsplan