Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

M4N: Deze zomer
verbazingwekkend veel online bestedingen

'Laptop steeds
vaker mee naar camping'

Amsterdam, 12 augustus 2009 - Affiliate netwerk M4N heeft in de maanden juni en juli verbazingwekkend veel online bestedingen geregistreerd. Met name in de maand juli werd er flink geshopt op internet. Het gegeven dat de laptop steeds vaker mee gaat naar de camping en dat juli een regenachtige maand was, zijn hier volgens M4N debet aan.

De online bestedingen in juni en juli zijn meestal hoger dan in de rest van het jaar, maar dit jaar was het verschil extra groot (19 procent). In juli steeg de omzet van M4N nog eens met 15 procent ten opzichte van juni. Thomas Joosten, directeur van M4N, geeft aan dat het bedrijf twee 'recordmaanden' achter de rug heeft.




De enorme toename in de zomermaanden wordt verklaard door een aantal factoren. Behalve het vakantiegeld dat in mei binnenkomt, heeft ook het weer invloed gehad: doordat juli een regenachtige maand was, zaten mensen vaker binnen en dus meer achter de computer. Daarnaast wordt de enorme toename versterkt doordat de laptop steeds vaker mee gaat in de koffer. Was dit voorheen vooral voor het afspelen van muziek, films en het uploaden van foto's, nu wordt er op vakantie steeds vaker gesurft op het World Wide Web.
Op steeds meer campings is er internetaansluiting. 'Bij slecht weer kun je dan lekker in je tent gaan shoppen. Ook zie je op vakantie veel dingen bij andere mensen die je zelf ook wel zou willen hebben', aldus Joosten.

De recessie heeft nog geen effect gehad op de cijfers van M4N, dat al tien jaar een gestage groei doormaakt. Steeds meer consumenten weten de weg naar het internet te vinden en de online bestedingen blijven toenemen. Aan de andere kant worden de diensten van de aanbieders steeds verder geprofessionaliseerd. Adverteerders en affiliates moeten aan steeds verdergaande regelgeving voldoen en de verschillende brancheverenigingen, zoals Thuiswinkel.org en
IAB, houden de markt nauwlettend
in de gaten.

Over M4N

M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie:

Affiliate
netwerk voor
adverteerders
en exploitanten
.