Nominatie Beeld en Geluid Experience voor de MuseumPrijs 2009


HILVERSUM, 20090812 -- De Media Experience van Beeld en Geluid op het Media park in Hilversum is genomineerd voor de BankGiro Loterij Museumprijs 2009. De Experience is een spannende ontdekkingsreis in de historie van radio, televisie en special effects die door Hypsos, 3D communicatie specialist uit Soesterberg is bedacht en gerealiseerd.

Dit jaar gaat de De BankGiro Loterij Museumprijs naar het museum dat er het beste in slaagt (een periode uit) de Nederlandse geschiedenis toegankelijk te maken voor een breed publiek van kinderen en volwassenen. Hiervoor zijn genomineerd: de Beeld en Geluid Experience in Hilversum, het Dolhuys in Haarlem, het Openluchtmuseum Arnhem, het Spoorwegmuseum in Utrecht en het Tropenmuseum in Amsterdam.

Johan van de Water, algemeen directeur van Hypsos: "De Media Experience geldt als een van de meest spraakmakende museale projecten van Nederland. Deze nominatie is dan ook een compliment voor alle mensen die hieraan hebben gewerkt, in het bijzonder Pieter van der Heijden van Beeld en Geluid. Wij zouden het natuurlijk geweldig vinden voor het Instituut voor Beeld en Geluid als zij met de Media Experience deze prijs in de wacht zou slepen, al vind ik de nominatie een prestatie op zich."

Via de site van de BankGiro Loterij kunnen tot 24 september stemmen worden uitgebracht.

De Media Experience in Hilversum is door Hypsos bedacht en gerealiseerd in samenwerking met o.a. Northern Light, Swynk en Perspekt Studio's. Eerder realiseerde Hypsos de herinrichting van Space Expo in Noordwijk, ontwierp en realiseerde onlangs "Blockbuster" in het oorlogsmuseum Liberty Park en bereidt momenteel de werkzaamheden voor aan het Scheepvaartmuseum in Amsterdam, dat in 2010 zijn deuren opnieuw zal openen.





Ingezonden persbericht