Ingezonden persbericht


Bijzonder Amstelblik voor Ajax-, Feyenoord en - AZ- fans

Fans proosten met bier uit eigen blik

Zoeterwoude, 13 augustus 2009 - De supporters van Ajax, Feyenoord en AZ kunnen vanaf maandag 24 augustus proosten op het nieuwe voetbalseizoen met 'bier uit eigen blik'. Want Amstel brengt ruim een miljoen blikken bier op de markt met een speciaal ontwerp geheel in stijl van deze clubs. De bijzondere clubblikken, met een inhoud van 50 cl, zijn verkrijgbaar bij supermarkten in heel Nederland.

Om te vieren dat de clubblikken op de markt komen, heeft trainer Mario Been het eerste Feyenoord-clubblik van Feyenoord in ontvangst genomen. Hij bracht samen met een Feyenoord supporter een toost uit op het succes van hun club in de komende competitie. Voor AZ nam de voorzitter van de supportersvereniging het blik van zijn club feestelijk in ontvangst. Drie Ajax-supporters proostten met het Ajax-clubblik op een goed nieuw seizoen.

Dit jaar kreeg AZ al een eigen kampioensblik, dat werd verkocht bij een select aantal supermarkten in Noord-Holland. Dit kampioensblik werd op de markt gebracht in een oplage van 300.000 blikken en was een groot succes. Amstel verwacht dat ook de clubblikken gretig aftrek zullen vinden bij de fans van Ajax, Feyenoord en AZ.

"Amstel is als sponsor van de topclubs in de Nederlandse eredivisie en als hoofdsponsor van de KNVB-beker zeer nauw betrokken bij het Nederlandse voetbal. Met deze clubblikken willen wij onze verbondenheid met de topclubs en hun voetbalsupporters nog eens extra benadrukken", aldus Chris Lakens, Marketing Manager van Amstel.

De clubblikken zijn onder andere verkrijgbaar bij de supermarkten Albert Heijn, Dirk van den Broek, C1000, Hoogvliet, Super de Boer, Plus en (Super)Coop in de regio waar de clubs actief zijn. De blikken zijn voor een consumentenadviesprijs van 89 eurocent te koop.