Ingezonden persbericht

Nederlands Film Festival lanceert nieuwe website en publiekscampagne

Het Nederlands Film Festival lanceert vandaag zijn nieuwe website en de publiekscampagne voor de 29e editie van het festival. Onder meer Jack Wouterse, Eva van de Wijdeven, Teun Kuilboer, Sylvia Hoeks, Anneke Blok, Anna Drijver en Waldemar Torenstra werkten er aan mee. Op de publieke radiozenders is de radiocommercial te beluisteren met acteur Cas Jansen.

Op www.filmfestival.nl kunnen bezoekers de laatste nieuwtjes lezen over het festival en de Nederlandse film. Ook zijn er reportages en trailers te zien op

Festival TV, naast complete films in de online competitie van het NOFF. Een belangrijk deel van de website vormt de online filmdatabase met gegevens uit het filmarchief dat het Nederlands Film Festival de afgelopen 29 jaar heeft opgebouwd. De database wordt nog steeds voorzien van nieuwe informatie.

In de aanloop naar het festival wordt de site uitgebreid met Mijn NFF. Hier kunnen bezoekers een festivalagenda samenstellen, vrienden uitnodigen voor filmvoorstellingen en reacties achterlaten.

Het Nederlands Film Festival presenteert zich met de campagne als een echt publieksfestival. Sinds vorige week is de commercial van de campagne op de Publieke Omroep te zien en te horen via de STER. Tevens draait de commercial landelijk in alle bioscopen.

De website is ontworpen en gebouwd door het Rotterdamse internetbureau 3PO. Reclamebureau POOL is verantwoordelijk voor de commercial en printcampagne. De Utrechtse band Kyteman maakte de muziek voor de commercial. De regie is in handen van Michaël Sewandono.

Bekijk de nieuwe website en de commercial op www.filmfestival.nl.

Het 29e Nederlands Film Festival vindt plaats van 23 september tot en met 2 oktober in Utrecht. Voor kaartverkoop (vanaf 9 september) en meer informatie: www.filmfestival.nl.