Ingezonden persbericht

Bad hair day funest voor humeur van de Nederlandse vrouw

Hoofddorp, 20 augustus 2009 - Meer dan de helft van de Nederlandse vrouwen voelt zich minder zelfverzekerd als ze een bad hair day heeft. Dertig procent is op zo'n dag ronduit chagrijnig. Dat blijkt uit een enquête van Styletoday.nl en NIVEA Hair onder ruim 1150 vrouwen.

De drie grootste haarirritaties onder de geënquêteerden zijn; een kapsel dat niet in model wil (44%), haar dat geen volume heeft (33%) en een kapper die nooit het ideale kapsel knipt (21%).

Tien keer per dag
Veertig procent van de Nederlandse vrouwen brengt tussen de vijf en tien minuten per dag voor de spiegel door om haar kapsel in model te brengen. 26 procent heeft daar een kwartier voor nodig. En ongeveer de helft van de vrouwen checkt dagelijks nog eens vijf tot tien keer in spiegel, auto- of winkelruit of het kapsel nog wel goed zit.

Grootste haarwens: volume
Dikker en voller haar is de grootste haarwens van de Nederlandse vrouw (43%), gevolgd door krullen (22%), geen grijze haren meer (14%), stijl haar (12%) en een andere haarkleur (9%).

Volume is dus een grote haarwens. Ruim een derde van de vrouwen geeft zelfs aan zich aantrekkelijker te voelen wanneer ze meer volume in haar lokken had. Om dat te bereiken laat meer dan de helft van de vrouwen hun haar in laagjes knippen (58%). Ook speciale shampoo en conditioner voor meer volume zijn veelgebruikte producten om meer volume in het haar te krijgen; 49% van de ondervraagden gebruikt deze producten. Ook de föhn en speciale volume creërende stylingproducten worden veelvuldig gebruikt (respectievelijk 48 en 45 procent).

Beyoncé favoriet
De celebrity met het mooiste volumineuze haar is volgens de ondervraagde vrouwen zangeres en actrice Beyoncé. Op een tweede plek staat de Spaanse actrice Penelope Cruz. Angelina Jolie staat op een derde plek.

Nieuwe productlijn voor meer volume
Voor al die vrouwen die meer volume willen, introduceert NIVEA een nieuwe haarverzorgings- en stylinglijn; Volume Sensation. De nieuwe lijn bestaat uit zeven producten waaronder vier unieke innovaties; NIVEA Volume Sensation Root Lifter, Express Blow-Dry Styler, Mousse Conditioner en Haarverdikkende balm. NIVEA Volume Sensation belooft twee maal zoveel volume zonder het haar te verzwaren. Op Styletoday.nl/haar kun je alle producten winnen en lees je bovendien de beste tips voor meer volume in je haar.

Over Styletoday.nl
Styletoday is opgericht in april 2007 en inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste online fashion & beauty glossy's. Op Styletoday.nl vind je niet alleen het laatste nieuws en alle modetrends, maar ook (online) shop- en beautytips op hoogwaardig niveau. Styletoday is een product van Sanoma Uitgevers, omarmd door alle glossy magazines: Beau Monde, Cosmopolitan, Grazia, Marie Claire, Mind Magazine, Nouveau en Pink Ribbon. www.styletoday.nl

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met ruim 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern Sanoma. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor redacties:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht