Lancering www.werkenbijmerken.nl

24/08/2009 12:12

Werken bij Merken B.V.

Werken bij Merken is een nieuwe startpagina, bedoelt voor iedereen die zich oriënteert op de arbeidsmarkt. Bijzonder is de match op bedrijfscultuur en merkbeleving: de mens en het bedrijf staan centraal, niet de vacature. Het werkt eenvoudig en is vergelijkbaar met een stemwijzer: 'Welk merk past bij mij op basis van persoonlijke voorkeuren, kenmerken en wensen?' Deze aanpak werd tot nu toe nog niet aangeboden.

Op www.werkenbijmerken.nl ontmoeten employer brand en personal brand elkaar. Rechtstreeks, zonder tussenkomst van derden, zoals werving -en selectiebureaus. De aangesloten werkgevers kunnen de aangemelde bezoekers, zoals afstudeerders, starters, young professionals en werkenden direct benaderen bij interesse. En vice versa natuurlijk.

Hey Profiler

Jezelf als een merk profileren, dat doet Werken bij Merken met de hiervoor speciaal ontwikkelde Hey Profiler die ten grondslag ligt aan de matching. Hey Profiler is een hulpmiddel om concreet invulling te geven aan je Personal Brand. Na de match krijgt de aangemelde bezoeker direct online de beschikking over een Hey Profiler pagina. Waarmee deze eenvoudig en gemakkelijk zijn online arbeidsmarktprofiel beheert en regisseert.

Werkgevers

Er is veel belangstelling vanuit werkgevers om zich op deze wijze te presenteren. De volgende bedrijven hebben zich inmiddels aangesloten:

ABN AMRO, ACHMEA, ORANJEWOUD, AHOLD, ASTRAZENECA, BERK, CENTRAAL BUREAU VOOR DE STATISTIEK, CENTRIC, COFELY, CONTENT, EIFFEL, ECN, ENRICHMENT TECHNOLOGY, GETRONICS, IBM, JAN, KAS BANK, KPN, LOGICA, PORT OF ROTTERDAM, RABOBANK, SARA LEE, STEVENSVANDIJCK, TALENT?, UNILEVER, WELTEN, YOKOGAWA EUROPE, ACCENTURE.

Quotes

Cofely, Lianne Toebes (Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie)

"Kandidaten aansporen om op basis van onder andere waarden en bedrijfscultuur zichzelf te matchen met een werkgever is helemaal van deze tijd. Binnen 'Werken bij Merken' ontmoet de personal brand letterlijk de employer brand. Enerzijds geeft het ons de mogelijkheid om op basis van wie wij zijn (DNA) onder de aandacht te komen bij kandidaten. Anderzijds biedt het de gelegenheid om ons werkgeversmerk verder in de markt te verstevigen."

Centric, Marlies Aanhaanen (Manager Communicatie)

"De cultuur van een werkgever is een belangrijk selectiecriterium voor kandidaten. Werken bij Merken helpt hen een werkgever te vinden die bij hen past. Juist die cultuur is voor Centric heel belangrijk: we zoeken nuchtere, betrokken, proactieve medewerkers die zich willen blijven ontwikkelen. Werken bij Merken geeft kandidaten de kans om te ontdekken of Centric bij hen past."

Logica, Bianca Verburgt (Human Resources Manager Recruitment Nederland)

"Werken bij Merken koppelt op een unieke wijze de personal brand van een werknemer aan de employer brand van de werkgever en andersom. Hierdoor ontstaat de ideale combinatie om op persoonlijk niveau bedrijf en talenten te matchen. Als voorstander van innovatie is Logica ervan overtuigd dat dit middel goed aansluit op de wensen van de huidige tijd."





http://www.werkenbijmerken.nl