Grootse lancering van Grolsch in Rusland

26/08/2009 11:05

Koninklijke Grolsch NV

Koninklijke Grolsch N.V. PERSBERICHT

Enschede, 26 augustus 2009

Grootse lancering van Grolsch in Rusland

Lokale productie op basis van Nederlandse brouwexpertise

Vanaf vandaag zullen vele Russen kennis gaan maken met Grolsch bier. SABMiller Russia, net als Koninklijke Grolsch een dochteronderneming van SABMiller, gaat beginnen met de lokale productie van Grolsch, waardoor het merk haar bereik onder consumenten in Rusland aanmerkelijk kan vergroten.

Grolsch verscheen voor het eerst op de Russische markt in 1995 en neemt momenteel een 5e positie in het importsegment in. Met de start van de lokale productie kan voortgebouwd worden op dit succes door de beschikbaarheid en toegankelijkheid van het merk te vergroten en meer klanten aan te spreken. In Rusland wordt Grolsch geproduceerd in een 50 cl blik en in fles met schroefdop. De karakteristieke beugelfles, het icoon van Grolsch, blijft geïmporteerd worden vanuit Nederland.

Ronald van Amerongen, Global Brand Director bij Grolsch: "Deze ontwikkeling is een belangrijke stap in SABMiller's mondiale ambitie voor Grolsch. Onze brouwers hebben nauw samengewerkt met het team van de brouwerij in Kaluga om ervoor te zorgen dat de Russische bierdrinkers kunnen genieten van de unieke smaak van Grolsch en om de superieure kwaliteit ook buiten Nederland te waarborgen."

De Kaluga-brouwerij van SABMiller heeft speciaal voor Grolsch een nieuwe verpakkingslijn geïnstalleerd en maakt gebruik van dezelfde technologie, processen en ingrediënten als in de Grolsch brouwerij in Enschede. Vanaf het moment dat de lokale productie van start gaat, bewaakt een meesterbrouwer van Grolsch de kwaliteit en smaak van het bier.

Grant Harries, Managing Director van SABMiller Russia: "Door Grolsch lokaal te brouwen kunnen we ons marktaandeel in het belangrijke 'licensed' segment van de Russische biermarkt uitbreiden. Grolsch zal een steeds belangrijkere rol gaan spelen in onze portfolio hier in Rusland en nu hebben we de flexibiliteit om het merk toegankelijk te maken voor meer consumenten."

De lancering wordt ondersteund door een reclamecampagne met beroemde Russen: Denis Simachev, Alexey Zimin en Sergey Minaev.

Naast de lancering van Grolsch in Rusland is vorige maand ook bekend gemaakt dat Grolsch de distributie van haar bier in Polen heeft overgedragen aan Kompania Piwowarska, SABMiller's Poolse dochteronderneming.





http://www.koininklijkegrolsch.nl