Ingezonden persbericht


Persbericht
Maarsbergen, 26 augustus 2009

ARNO DE JONG DIRECTEUR
MEDIA & MARKETING
EREDIVISIE LIVE

Arno de Jong is per 1 september 2009 aangesteld als Directeur Media & Marketing van Eredivisie Live. De Jong (39) is afkomstig van AD Nieuwsmedia, waar hij de laatste vier jaar werkzaam was in de functie van Directeur Marketing & Sales Lezermarkt. In zijn nieuwe rol wordt de Jong eindverantwoordelijk voor de totale branding, sales en marketing van Eredivisie Live. De Jong rapporteert rechtstreeks aan de directie van Eredivisie Media & Marketing CV, bestaande uit Alex Tielbeke en Frank Rutten.

Alex Tielbeke, Directeur Eredivisie Media & Marketing CV: "Arno de Jong is de juiste man op de juiste plaats. Een ondernemer pur sang met een grote staat van dienst op gebied van sales en marketing, die bovendien weet wat het is om abonnees aan zich te binden. Met de succesvolle lancering van Eredivisie Live vorig jaar achter de rug zien we in Arno de aangewezen persoon om nu de verdere ontwikkeling van het kanaal te begeleiden, evenals de snelle groei van onze organisatie die daarmee gepaard gaat."

Arno de Jong: "Eredivisie Live heeft een vliegende start gemaakt. Met zo'n prachtige competitie aan de ene kant en het ambitieuze en innovatieve platform Eredivisie Live




aan de andere kant, zie ik nog vele mogelijkheden voor de doorontwikkeling van het

voetbalkanaal. Eredivisie Live moet in de basis staan van alle voetballiefhebbers."

Arno de Jong verdiende ruimschoots zijn sporen in verschillende functies bij PCM Uitgevers, waar hij vanaf 1996 onder meer werkte als Product Manager NRC Handelsblad, Hoofd Oplagegroep Rotterdams Dagblad, en als Marketing Director van de Algemene Media Groep. In die laatste functie was hij onder meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling en introductie van AD Sportwereld, een van de meest succesvolle vernieuwingen in de dagbladenbranche van de laatste jaren. Vanaf 2005 was hij werkzaam als van Directeur Marketing & Sales Lezermarkt bij AD Nieuwsmedia, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de prestatie van AD op de consumentenmarkt. Arno de Jong is Bedrijfseconoom en studeerde Cum Laude af aan de Rijksuniversiteit in Groningen.

Eredivisie Live
Eredivisie Live is het eigen live voetbalkanaal van de Eredivisie clubs en Endemol, voor iedereen in heel Nederland te ontvangen. Van de clubs en voor de fans. Iedere speelronde van de Eredivisie worden hier alle wedstrijden live uitgezonden, gepresenteerd door de vaste gezichten Jan Joost van Gangelen en Humberto Tan en met analyses van Jan van Halst, Jaap Stam, Ruud Gullit en Foppe de Haan. De focus van de uitzendingen ligt op de speelrondes in het weekend, maar naast de live wedstrijden is er op Eredivisie Live ook veel extra's te zien. Alle samenvattingen uit de Eredivisie, Jupiler League en Eredivisie vrouwen. De mooiste doelpunten, Club TV, documentaires over de grootste clubs in de wereld, Real Madrid TV en drie keer per week een vers `Eredivisie Magazine' met het laatste nieuws van en over alle clubs. Iedere vrijdag blikken Wilfred Genee en Johan Derksen vooruit op de eerstvolgende Eredivisie speelronde in 'Doordekken'. En 'De Ballen' is het enige echte voetbalprogramma speciaal voor kids! Bovendien is er naast de uitgebreide berichtgeving rondom de Eredivisie doordeweeks regelmatig veel internationaal live topvoetbal te zien uit de UEFA Europa League.