Persbericht
Maarsbergen, 26 augustus 2009
ARNO DE JONG DIRECTEUR
MEDIA & MARKETING
EREDIVISIE LIVE
Arno de Jong is per 1 september 2009 aangesteld als Directeur Media & Marketing
van Eredivisie Live. De Jong (39) is afkomstig van AD Nieuwsmedia, waar hij de
laatste vier jaar werkzaam was in de functie van Directeur Marketing & Sales
Lezermarkt. In zijn nieuwe rol wordt de Jong eindverantwoordelijk voor de totale
branding, sales en marketing van Eredivisie Live. De Jong rapporteert rechtstreeks
aan de directie van Eredivisie Media & Marketing CV, bestaande uit Alex Tielbeke en
Frank Rutten.
Alex Tielbeke, Directeur Eredivisie Media & Marketing CV: "Arno de Jong is de juiste
man op de juiste plaats. Een ondernemer pur sang met een grote staat van dienst op
gebied van sales en marketing, die bovendien weet wat het is om abonnees aan zich
te binden. Met de succesvolle lancering van Eredivisie Live vorig jaar achter de rug
zien we in Arno de aangewezen persoon om nu de verdere ontwikkeling van het
kanaal te begeleiden, evenals de snelle groei van onze organisatie die daarmee
gepaard gaat."
Arno de Jong: "Eredivisie Live heeft een vliegende start gemaakt. Met zo'n prachtige
competitie aan de ene kant en het ambitieuze en innovatieve platform Eredivisie Live
aan de andere kant, zie ik nog vele mogelijkheden voor de doorontwikkeling van het
voetbalkanaal. Eredivisie Live moet in de basis staan van alle voetballiefhebbers."
Arno de Jong verdiende ruimschoots zijn sporen in verschillende functies bij PCM
Uitgevers, waar hij vanaf 1996 onder meer werkte als Product Manager NRC
Handelsblad, Hoofd Oplagegroep Rotterdams Dagblad, en als Marketing Director van
de Algemene Media Groep. In die laatste functie was hij onder meer verantwoordelijk
voor de ontwikkeling en introductie van AD Sportwereld, een van de meest
succesvolle vernieuwingen in de dagbladenbranche van de laatste jaren. Vanaf 2005
was hij werkzaam als van Directeur Marketing & Sales Lezermarkt bij AD
Nieuwsmedia, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de prestatie van AD op
de consumentenmarkt. Arno de Jong is Bedrijfseconoom en studeerde Cum Laude af
aan de Rijksuniversiteit in Groningen.
Eredivisie Live
Eredivisie Live is het eigen live voetbalkanaal van de Eredivisie clubs en Endemol, voor iedereen in heel
Nederland te ontvangen. Van de clubs en voor de fans. Iedere speelronde van de Eredivisie worden hier
alle wedstrijden live uitgezonden, gepresenteerd door de vaste gezichten Jan Joost van Gangelen en
Humberto Tan en met analyses van Jan van Halst, Jaap Stam, Ruud Gullit en Foppe de Haan. De focus
van de uitzendingen ligt op de speelrondes in het weekend, maar naast de live wedstrijden is er op
Eredivisie Live ook veel extra's te zien. Alle samenvattingen uit de Eredivisie, Jupiler League en Eredivisie
vrouwen. De mooiste doelpunten, Club TV, documentaires over de grootste clubs in de wereld, Real
Madrid TV en drie keer per week een vers `Eredivisie Magazine' met het laatste nieuws van en over alle
clubs. Iedere vrijdag blikken Wilfred Genee en Johan Derksen vooruit op de eerstvolgende Eredivisie
speelronde in 'Doordekken'. En 'De Ballen' is het enige echte voetbalprogramma speciaal voor kids!
Bovendien is er naast de uitgebreide berichtgeving rondom de Eredivisie doordeweeks regelmatig veel
internationaal live topvoetbal te zien uit de UEFA Europa League.