Dionne Schulf General Manager Bellissima


LANDSMEER, 20090828 -- Dionne Schulf (40) is aangesteld als General Manager van Bellissima. In deze functie is zij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het damesmodelabel en de strategische invulling van de groeiambities van Bellissima. Dionne is afkomstig van het mediabureau Advance, waar zij in de functie Marketing & Communications Manager werkzaam was. Eerder werkte zij onder andere voor Stage Entertainment, Vibe Magazine en als Marcom Manager bij T.R.P. Jeans.

Ad Nederlof, CEO van VANAD Fashion, de holding waaronder Bellissima valt, spreekt van een perfecte match: `Dit is wat Bellissima nu nodig heeft om het label naar een hoger plan te tillen. Dionne brengt enorm veel ervaring met zich mee, zowel in de modebranche als daarbuiten. Hierdoor is zij de aangewezen persoon om de groei van Bellissima in goede banen te leiden, en de organisatie verder te professionaliseren. We zijn dan ook blij dat Dionne haar kennis zal inzetten om de nieuwe koers die Bellissima vaart met succes in te vullen.' Ook Dionne is blij met haar aanstelling: `Bellissima heeft veel potentieel zowel in Nederland als internationaal. Ik zie het als een uitdaging om de ambitieuze plannen van het label samen met het team te realiseren.'


Over Bellissima: Bellissima is eind jaren zeventig opgericht door mevrouw W. Beckers, en is in 1999 door een drietal personen, waaronder haar zoon Ron Beckers, overgenomen. Sinds april 2009 heeft VANAD een meerderheidsbelang in de onderneming, en zijn een aantal veranderingen in de bedrijfsstrategie doorgevoerd. Zo wordt onder andere een groot deel van de collectie nu in het eigen productiecentrum in Hangzhou, China, geproduceerd. Bellissima wordt in ongeveer 200 winkels in Nederland en evenveel winkels in het buitenland verkocht. Sinds 2004 produceert Bellissima alleen voorverkochte orders. Een impressie van de collectie vindt u op www.bellissima.nl.

Over VANAD Fashion: VANAD heeft haar wortels in de technologiesector, maar verbreedde haar blik de afgelopen jaren ook naar andere sectoren. In China is VANAD oorspronkelijk opgericht als IT outsourcing onderneming, maar sinds 2008 is VANAD ook actief in de productie van kleding, vanuit een eigen ontwerp- en productiecentrum in Hangzhou. In Hangzhou produceert VANAD kleding voor verschillende opdrachtgevers, waaronder de eigen labels Bellissima en Color Sprinkles. VANAD Fashion maakt onderdeel uit van de VANAD Group, een bedrijvengroep die met zo'n 1.000 medewerkers [700 FTE's] wereldwijd actief is op het gebied van IT & Telecom, Customer Interaction en Fashion.





Ingezonden persbericht