Ingezonden persbericht

Online Marketing Group benoemt Haagmans tot Managing Director

Online Marketing Group heeft Jessica Haagmans (1963) per 1 september 2009 jl. benoemd tot Managing Director. Haagmans volgt hiermee Edwin Basten, oprichter en mede-eigenaar van Online Marketing Group, op. Basten, die algemeen directeur blijft van de groep, treedt terug uit de dagelijkse operatie om zich naast strategie te richten op business development en M&A. Tot Online Marketing Group (OMG) behoren onder andere de succesvolle online marketing bedrijven OMG/Netdirect en OMG/Mailmedia.

Jessica Haagmans is verantwoordelijk voor alle activiteiten binnen OMG. Daarnaast is Haagmans verantwoordelijk voor het verder structureren van de gehele groep. OMG heeft vestigingen in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam en telt 65 medewerkers. Marcel Kuiper blijft verantwoordelijk voor OMG/Netdirect in Utrecht.

Haagmans heeft zowel bij TV Productiemaatschappij IDTV als bij Sanoma Uitgevers jarenlang deel uitgemaakt van de directie. In 2008 was ze als Managing Partner betrokken bij Urbanology, een communicatieadviesbureau met een sterke focus op interactie alsmede internetproposities.
Haagmans over haar benoeming: "OMG is het enige Online Direct Marketing bedrijf in Nederland dat zowel toonaangevend is op het gebied van performance based advertising als in het adverteren binnen de juiste doelgroepen door middel van e-mail en sms marketing. Voor mij de perfecte uitdaging, omdat ik ervan overtuigd ben dat OMG qua expertise veel voor adverteerders en publishers kan betekenen, zodat wij kunnen blijven groeien in omzet en kwaliteit."

Basten is bijzonder blij met de aanstelling van Haagmans. "Jessica voldoet volledig aan het profiel dat we voor ogen hebben. Een ervaren bestuurder die in staat is OMG verder te laten groeien."

Over Online Marketing Group
Online Marketing Group kent een tweetal specialismen: online direct marketing en online advertising. Vanaf de start in 1998 heeft OMG met succes online direct marketing campagnes voor diverse opdrachtgevers gerealiseerd. Tot de klantengroep behoren o.a. uitgevers, financiële dienstverleners en telecomaanbieders. OMG werkt onder andere voor De Nationale Postcode Loterij, PCM Uitgevers, Mitsubishi Motors, Essent, Aegon, Volvo en Sanoma Uitgevers.

Voor de inzet van optimaal online bereik wordt samenwerkt met de drie pijlers: OMG/Mailmedia (het grootste geprofileerde e-mail en sms-bestand van Nederland), OMG/Leads (grootste bereik voor de leads binnen een vooraf vastgestelde doelgroep) en OMG/Netdirect (grootste bereik voor performance based online DM campagnes).

Voor meer informatie: www.omg.nl

---------------------------
Noot voor de redactie/