Sanoma Uitgevers

platform

Sanoma stapt in Adenture platform

---

17.09.09
Sanoma Uitgevers is zich aan het voorbereiden om haar tijdschriftenorderproces medio 2010 aan te kunnen sluiten op het Adenture platform. Zo wordt het nog makkelijker om advertentieorders te plaatsen bij Sanoma Uitgevers.
Na de lancering van de advertentieportal dit jaar is deze stap een verdere uitbreiding van de digitale samenwerking tussen Sanoma Uitgevers en de mediabureaus.

Efficiënt en klantgericht
"Wij volgen al een aantal jaar de ontwikkeling van Adenture bij de dagbladen, zegt Ruud Bijl, manager Advertising Care van Sanoma Uitgevers. "In die tijd hebben wij onze eigen processen geoptimaliseerd. En Adenture zette belangrijke stappen in verdere professionalisering van haar platform. De mediabureaus hebben ons enige tijd geleden benaderd met de vraag of wij kansen zagen in digitalisering van de samenwerking. Met het Adenture platform kunnen wij nog beter voorzien in de behoefte van onze klanten: een efficiënte, geautomatiseerde samenwerking in het orderproces.

Gemeengoed
Rob Janssen, directeur Adenture, noemt het aansluiten van Sanoma op het standaardisatieplatform een grote stap vooruit. "Hiermee wordt de standaard digitale werkwijze voor het hele mediumtype print - dagbladen, recentelijk weekbladen en nu tijdschriften gemeengoed.

Belangrijk signaal
Volgens Sebastiaan Moesman, eindverantwoordelijke bij GroupM, is de keus van Sanoma voor Adenture een belangrijk signaal voor de markt die streeft naar professionalisering en standaardisatie van reservering tot facturatie. Het bevestigt dat een toenemend aantal partijen, en nu dus ook in de tijdschriftenmarkt, daarvan de mogelijkheden ziet. Het is een belangrijke vooruitgang voor onze bureaus die nu ook de plaatsingen bij Sanoma via Adenture kunnen verwerken."

Testpartner
Tom Staphorsius, managing director van Media Buying Services (Starcom en ZenithOptimedia): "MbS heeft als proof of concept partner van Sanoma beoordeeld of het Adenture platform ook geschikt is voor het tijdschriften order- en facturatieproces. En dat is het, met minimale aanpassingen. Wij zien uit naar het moment dat de eerste tijdschriftenorders digitaal naar Sanoma kunnen worden verstuurd."