Ingezonden persbericht


Avaya gepositioneerd als leider in Gartner-kwadranten voor Unified Communications en bedrijfstelefonie

Nieuwegein, 17 september 2009 - Avaya is door onderzoeksbureau Gartner als leider gepositioneerd in de magische kwadranten voor Unified Communications (UC) en bedrijfstelefonie. Dit gebeurde in twee aparte rapporten. Het rapport over bedrijfstelefonie verscheen in augustus 2009 en dat over Unified Communications in september 2009.

In deze rapporten evalueert Gartner leveranciers op visie en uitvoering. Daarna worden ze ingedeeld in een van de vier kwadranten van het Magic Quadrant: leiders, uitdagers, visionairs en nichespelers.

Voor wat betreft bedrijfstelefonie stelt het rapport dat deze markt is geëvolueerd van merkgebonden hardware naar op standaarden gebaseerde hardware en software die nieuwe-generatie communicatie ondersteunt. Gartner onderkent dat deze markt nog niet volledig is uitgekristalliseerd. Het bureau noemt de ontwikkelingen 'bemoedigend', omdat "bedrijven communicatie kunnen inzetten om voordelen voor de gehele organisatie te behalen, terwijl ze technologieën consolideren". Het rapport wijst erop dat succesvolle leveranciers schaalbare technologieën leveren op basis van internetarchitecturen, zoals SIP. Zij zorgen er daarbij voor dat de kwaliteit en betrouwbaarheid voldoen aan de eisen van klanten.

In het rapport over Unified Communications definieert Gartner producten op dit gebied als "middelen die het gebruik van verschillende zakelijke-communicatiemogelijkheden mogelijk maken". Leveranciers in het leiderskwadrant leveren volgens Gartner complete en geïntegreerde UC-oplossingen die direct of via partnerships inspelen op de vraag uit de markt. Deze leveranciers hebben migratie- en ontwikkelingsplannen voor hun producten en gebruiken hun oplossingen voor het werven van nieuwe klanten en het uitbreiden van functionaliteit bij bestaande klanten.

"Avaya blijft vooroplopen op het gebied van Unified Communications en bedrijfstelefonie", zegt Chris de Jongh, Managing Director van Avaya Nederland BV "Onze Aura-architectuur die we in 2009 hebben gelanceerd, stelt bedrijven in staat om hun conventionele bedrijfstelefonie te vervangen door nieuwe-generatie SIP-technologie. Daarmee beschikken ze over een platform voor optimale communicatie via tal van kanalen. Dit platform verlaagt daarnaast de kosten en vereenvoudigt de infrastructuur. In sommige gevallen verdienen klanten hun investeringen in Aura al binnen enkele maanden terug."

Over het Magic Quadrant
Gartner, Inc. heeft het copyright 2009 voor het Magic Quadrant. Deze term wordt in dit bericht met toestemming gebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt in, en gedurende een bepaalde tijdspanne. Het visualiseert Gartners analyse van hoe bepaalde leveranciers scoren op door Gartner gedefinieerde criteria voor deze markt. Gartner heeft geen belang bij leveranciers, producten of diensten die worden getoond in het Magic Quadrant, en adviseert gebruikers van technologie niet om leveranciers te kiezen, die zijn geplaatst in een Leaders Quadrant. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als onderzoekshulpmiddel en niet als leidraad voor een bepaalde keuze. Gartner ziet af van alle aanspraken, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief aanspraken op de verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. ###
Over Avaya
Avaya is wereldwijd marktleider in zakelijke-communicatiesystemen. Het bedrijf levert Unified Communications, contactcenteroplossingen en gerelateerde diensten direct en via zijn partnerkanaal aan vooraanstaande organisaties over de gehele wereld. Bedrijven van elke omvang vertrouwen op Avaya voor state-of-the-art communicatie die de efficiëntie, samenwerking, klantenservice en concurrentiekracht verbetert. Voor meer informatie: www.avaya.nl.