Ogone opent filiaal in Verenigd Koninkrijk

Nederlandse directeur leidt Britse vestiging

Mijdrecht, 17 september 2009 - Ogone, één van de grootste Europese dienstverleners voor het verwerken van online betalingen, opent een filiaal in het Verenigd Koninkrijk. De fysieke aanwezigheid moet voor meer grip zorgen op de Britse b2c e-commerce markt waarvan verwacht wordt dat die in 2009 bijna 69 miljard Britse pond (ongeveer 79 miljard euro) aan online uitgaven genereert (bron: eMarketer.com).

Ogone onderneemt al verschillende activiteiten in het Verenigd Koninkrijk, maar had nog geen eigen vestiging of medewerkers daar. De Nederlandse Head of Sales, Nico van Miltenburg, neemt ook de leiding van het Britse filiaal op zich. Hij wordt ondersteund door Julian Wallis die als nieuw aangestelde Account Manager voor de UK-markt actief is.

Ogone wil een waardig alternatief bieden voor de Britse markt in plaats van enkel gezien te worden als een extra speler. De Caluwe: "Ook nu positioneren we ons op een exclusieve manier dankzij ons aanbod van uiterst gespecialiseerde diensten die de meest strikte standaarden uit de markt naleven. Met een van de best uitgeruste assortimenten aan betaalmethodes ter wereld, een gestandaardiseerd platform en meertalige ondersteuning, opent Ogone letterlijk de grenzen voor webwinkels die hun klantenbestand wensen uit te breiden."

"De keuze voor Nico was snel gemaakt," vertelt Peter De Caluwe, CEO van Ogone. "Zijn uitgebreide internationale en lokale marktervaring en diepgaande kennis van ons bedrijf staan garant voor de verdere uitbouw van ons klantennetwerk en het creëren van heel wat toekomstige kansen. Zoals altijd wanneer Ogone zich vestigt in een nieuw gebied, kunnen we ook deze keer reeds rekenen op een stevige klantenbasis in het Verenigd Koninkrijk. Dit gecombineerd met de benoeming van Nico geeft Ogone veel vertrouwen in een succesvolle start in de Britse markt.

Nico Van Miltenburg, Head of Sales van Ogone. "De Britse markt beschikt over een immens potentieel en we zijn ervan overtuigd dat we er de positie zullen veroveren die ons toekomt: als tussenpersoon tussen Europese internetsurfers en webwinkels. Door hier fysiek aanwezig te zijn met een eigen kantoor en eigen mensen willen we dat bereiken. De ondersteuning door Julian hierin is zeer welkom. Hij heeft een indrukwekkend cv en ruime technische en commerciële knowhow van de payment card processing sector."

Over Ogone
Ogone is een van de voornaamste Europese leveranciers van betaaldiensten, met meer dan 20.000 klanten verspreid over 35 landen. Het bedrijf levert verschillende oplossingen voor het realiseren van elektronische betalingen op diverse gebieden, zoals e-commerce, ticketing, call centers of hotelwezen. Daarbij gaat het evengoed om business-to-consumer oplossingen, als om business-to-business (aankoopkaarten). Het dienstenaanbod van Ogone is één van de meest volledige van het moment, dankzij uitgebreide transactionele- en back-office functies. Ogone is met de banken verbonden via beveiligde interfaces en kan op die manier internationale betaalmethodes aanbieden, zoals Visa, MasterCard, American Express of Diners Club, net als lokale betalingsmethodes, waaronder iDeal en Machtigingen in Nederland, Solo en Maestro UK in Groot-Brittannië, Bancontact/Mister Cash in België, ELV in Duitsland, Carte Bleue in Frankrijk, enz. Meerdere grote ondernemingen besloten Ogone hun vertrouwen te schenken voor de afhandeling van hun betalingen, met namen als BOL.com, DHL International, Martinair, Vliegwinkel, Viking Direct, Hilton, T for Telecom, Hema, Hunkemoller, Conrad, Centerparcs, Anwb, Coolblue, Theater Carré en Thalys International. Ogone bezit kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk. Website: www.ogone.com