Ingezonden persbericht


Persbericht

Amersfoort, 8 september 2009

Calco-IT ziet duidelijke opleving:
Wervingscampagne IT-talent noodzakelijk

Amersfoort - Zaterdag 19 september aanstaande houdt Calco-IT (www.calco-it.nl) een wervingsactie voor nieuw IT-talent in de showroom van Suzuki dealer Kreijne in Amersfoort. Het bedrijf ziet namelijk een duidelijke opleving in de vraag naar IT-personeel. "Opdrachten worden verlengd en projecten die stil lagen, worden weer gestart", stelt Calco-IT directeur Gravekamp. De wervingsactie moet nieuwe deelnemers opleveren voor het MasterClass programma. Deelnemers die door de zware selectie heenkomen, starten met een intensief opleidingstraject van 2 maanden en krijgen ook een Suzuki Swift van de zaak.

"We krijgen van onze opdrachtgevers - ondermeer banken en verzekeraars - meer vragen naar starters in de IT. Het lijkt er op dat het vertrouwen bij de banken is weergekeerd. Projecten die waren stilgelegd worden nu weer opgestart", licht directeur Robert Gravekamp de wervingsactie toe. Daarnaast constateert het bedrijf dat in een aantal gevallen getalenteerd personeel bij de klanten vertrokken is waardoor de vraag naar professionals bij Calco-IT toeneemt. Het IT-bedrijf zoekt mensen op HBO/WO niveau met een groot analytisch vermogen. Ervaring in de branche is zeker geen vereiste. "Ook iemand die bijvoorbeeld biologie gestudeerd heeft, kan zeer geschikt zijn. Onze klanten krijgen de belofte dat wij de allerbeste mensen leveren. Daarom is de analytische test die deelnemers in de showroom maken bijzonder pittig; slechts één op de tien deelnemers kwalificeert zich voor het vervolggesprek", aldus Gravekamp.

De selecte groep die uiteindelijk in dienst komt, wordt opgenomen in het MasterClass programma van Calco-IT. De MasterClass bestaat uit een 'hoge druk' opleidingstraject van 2 maanden, waarna de high potentials onder intensieve coaching aan de slag gaan bij de klant. De klant kan de betreffende medewerker na 22 maanden een dienstverband aanbieden. In twee van de drie gevallen accepteren medewerkers dat aanbod. Een derde van de medewerkers blijft bij Calco-IT in dienst en gaat aan de slag bij andere opdrachtgevers. "Door deze aanpak snijdt het mes aan drie kanten. Ten eerste krijgt de klant hierdoor de beschikking over hoogwaardig talent en heeft ruim de tijd om te beoordelen of hij de medewerker wil houden. Ten tweede biedt het voor mensen die willen beginnen in de IT een vliegende start. En ten derde kunnen wij met de MasterClass de belofte dat we hoogwaardige IT-diensten én IT-deskundigen leveren, blijvend waarmaken."

Over Calco-IT:
Calco-IT is gespecialiseerd in het ontwikkelen van software, het onderhouden van bestaande informatiesystemen, het beheren van infrastructuren en het toepassen van kwaliteitszorg binnen de ICT. De ambitie is om zowel kwalitatief als qua omvang uit te groeien tot een van Nederlands meest vooraanstaande ICT-dienstverleners.