Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Lancering VERS TOP 100 tijdens opening Fresh Rotterdam

Op maandag 21 september wordt de nieuwe editie van de Vers Top 100 van Nederland gepubliceerd. Dit gebeurt via een feestelijke ceremonie tijdens de opening van de beurs Fresh Rotterdam in Ahoy te Rotterdam. Voor de verswereld is deze editie een mooi moment om te zien wie de bepalende bedrijven, en wat de smaakmakende producten en diensten zijn. Na vorig jaar is het de tweede keer dat deze 'monitor' met de 100 meest innovatieve producten, diensten en bedrijven wordt gepubliceerd.

De Vers Top 100 is opgezet als aanjager en inspiratiebron voor de verssector en als stimulans voor nieuwe kruisbestuivingen. Steeds nadrukkelijker zoeken producenten en verwerkers van versproducten, maar ook andere toeleveranciers, naar nieuwe ontwikkelingen. De Vers Top 100 brengt jaarlijks deze koplopers en prominenten in dit segment in beeld.

Overal proberen producenten, handelaren, detaillisten en verwerkers van versproducten manieren te vinden om op de sterk veranderende wensen van hun klanten, de consument maar ook professionele afnemers, in te spelen. Zij zoeken nieuwe smaken, kiezen voor gezondheid, luxe of andere eetmomenten. Het is duidelijk dat de consumptie van versproducten daardoor groeit. Mensen willen meer en meer en op elk moment van de dag een snelle, maar liefst ook gezonde maaltijd of snack.

De Vers Top 100, een initiatief van Denhatex Uitgeverij en Stijlmeesters, schetst een beeld van de bedrijven die actief zijn in deze verssector en daarin opvallen door hun initiatieven en innovaties. De lijst met de 100 kandidaten wordt gepubliceerd in een glossy magazine. Naast het overzicht van de crème de la crème van de Nederlandse versgerelateerde sector bevat het magazine ook achtergrondverhalen en interviews met kopstukken uit de verssector. Evenals vorig jaar is ABN AMRO de hoofdsponsor van de Vers Top 100.

De redactie van de Vers Top 100 heeft een fors aantal bedrijven geselecteerd, maar bedrijven uit de sector konden ook zichzelf aanmelden. Van elke kandidaat is een kort profiel opgesteld op basis waarvan een onafhankelijke jury de inzendingen heeft beoordeeld. Uiteindelijk heeft de jury de top 100 samengesteld. De gehanteerde criteria zijn: innovatief vermogen, ondernemerschap, groeiperspectief, duurzaamheid. Zijn het absoluut de 100 besten? Nee, de Vers Top 100 is geen wetenschap. Het is een mix van feiten en beoordeling van openbare informatie.

De jury voor de Vers Top 100, editie 2009 bestaat uit:

Dhr. P. Ravensbergen - Projectregisseur van het Productschap Tuinbouw Mw. J. van Gerven - Food Innovatie adviseur Syntens Mw. M. Lutgerink - Directeur Visbureau
Dhr. T. Baas - Secretaris Nederlandse Ver. voor de Bakkerij Dhr. R. van der Kruijk - Secretaris COV (Centrale organisatie voor de vleessector) Dhr. N. Dijkman - Sector Banker Agrifood ABN AMRO Dhr. R. Mienis - Business development directeur Consumer Group bij onderzoeksbedrijf Nielsen

Noot voor redacties

Voor de pers -

Ingezonden persbericht