Ingezonden persbericht


Persbericht

21 september 2009
Martinair en LaComunidad starten samenwerking in online campagne

Martinair en LaComunidad starten samenwerking in online campagne

Amsterdam, 21 september 2009 - Luchtvaartmaatschappij Martinair en digital marketing bureau LaComunidad, onderdeel van WPP (NASDAQ: WPPGY), zijn een samenwerking gestart voor de nieuwe campagne van Martinair.

Sofie Drijver, Director Marketing & E-commerce bij Martinair licht toe: "Internet gaat ook bij Martinair een belangrijke rol spelen de komende jaren. Met de digitale expertise van LaComunidad verwachten we onze doelstellingen op het gebied van eCommerce en CRM de komende jaren te kunnen realiseren".

Igor Beuker, oprichter van LaComunidad geeft aan: "De airline industrie wordt gedreven door innovatie en Martinair is volop in beweging met nieuwe bestemmingen en de recente deelname aan Flying Blue. Voor LaComunidad een mooi moment om McCann en zuster Mindshare te vergezellen in de nieuwe campagne."

Tijdens de campagne worden 2 nieuwe Martinair bestemmingen, Orlando en Mombasa geïntroduceerd en wordt ticketverkoop naar verschillende bestemmingen gestimuleerd. LaComunidad ontwikkelde de online campagne in samenwerking met McCann en Mindshare die respectievelijk het offline campagneconcept en de media verzorgden. De campagneperiode loopt van 7 tot en met 27 september.

Over LaComunidad
Het Amsterdamse creative digital branding bureau LaComunidad werd in 2003 opgericht door Igor Beuker. Via interactieve communicatie en digitale entertainmentconcepten maakt LaComunidad merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. Unilever, UPC Broadband, Heineken, jobs.ch en Univé. LaComunidad is onderdeel van WPP, de wereldwijde marktleider in marketingcommunicatie. Meer informatie: www.lacomunidad.nl, www.socialmedia8.com, www.viraltracker.com en www.wpp.com.

Over Martinair
Martinair werd op 24 mei 1958 opgericht door luchtvaartpionier Martin Schröder. Jaarlijks vertrekken vanuit ons land bijna 2 miljoen Nederlanders naar een vakantiebestemming met Martinair. De vluchten zijn zowel te boeken via reisagenten en touroperators als via Martinair.nl. Met 'Your Choice' speelt Martinair in op de trend dat de consument steeds meer zelf zijn / haar reis wil samenstellen. Zo kan op Martinair.nl tevens een hotel worden geboekt, kan autohuur worden geregeld en kan men zelf online inchecken. Ook kan de passagier kiezen voor extra beenruimte en meer comfort aan boord met Comfort Class. Martinair heeft een aansprekend intercontinentaal lijndienstprogramma, met onder meer bestemmingen in Florida, Mexico, het Caribische gebied en Kenia. Meer informatie: www.martinair.nl




Ingezonden persbericht