Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

SNT werft specifieke doelgroepen samen met Tempo Team

Maandag 21 september 2009

Doelgroepenaanpak zorgt voor 0% uitval in contactcenter

Zoetermeer - Contactcenterprofessional SNT heeft in samenwerking met Tempo Team een andere manier ontwikkeld voor het werven van personeel voor haar contactcenters. Na onderzoek naar specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt, is SNT op zoek gegaan naar nieuwe medewerkers in die doelgroepen zoals herintreders, studenten, veertig- en vijftigplussers en jongeren die voortijdig school hebben verlaten. Door de uitgebreide begeleiding en training vanuit Tempo Team voorafgaand aan het werken bij SNT, maken de nieuwe medewerkers in deze doelgroepen een bewuste keuze voor SNT en het werken in een contactcenter. Het resultaat van deze specifieke manier van werven is dat er na 1 jaar 0% uitval is, uniek in een branche met een zeer hoog verloop. Ook in het laatste kwartaal van 2009 alsmede begin 2010 stromen er op deze wijze wederom nieuwe medewerkers in.

In de zomer van 2008 is het team onder leiding van Sanne Messersmid van Tempo Team in opdracht van SNT begonnen met het werven van specifieke doelgroepen. De nieuwe medewerkers zijn per doelgroep in een klas ingedeeld. Zo is er een klas met jonge schoolverlaters, een studentenklas, een '40+ klas' en een 'moederklas'. Deze segmentatie is toegepast omdat elke doelgroep een andere benadering vereist.

Marijke Kolen, HRM beleidsadviseur bij SNT, heeft vanuit haar studie 'European Master in Contact Center Management' onderzoek gedaan naar specifieke doelgroepen binnen de arbeidsmarkt en zegt: "Met gericht werven op doelgroepen en de bewuste keuze van medewerkers om bij SNT te werken, hebben we ervoor gezorgd dat er na een jaar niemand is uitgevallen. Dit is uniek in de facilitaire contactcenterbranche. SNT biedt tevens een leerweg op MBO niveau aan. Voor mensen die lang uit het arbeidsproces zijn geweest en schoolverlaters is dit de kans om een landelijk erkend diploma te halen."


---

Over SNT
SNT is Nederlands langst bestaande contactcenter (oprichting in 1985) en expert in multichannel klantcontactafhandeling. Met 3 vestigingen en circa 1.800 medewerkers is SNT één van de grootste facilitaire contactcenters in Nederland. De organisatie zorgt ervoor dat opdrachtgevers effectief klantcontact kunnen opbouwen en onderhouden door het bieden van onder andere in- en outbound bellen, e-mailafhandeling, data entry en complementaire diensten.

Vooraanstaande bedrijven in de segmenten Finance, Verzekeringen, Retail, Media, Utility, Travel, Overheid, Zorg, ICT en Telecom laten hun klantcontacten door SNT afhandelen. Voor hen boekt SNT belangrijke resultaten in de balans tussen kosten en klanttevredenheid, het genereren van inkomsten uit inkomend klantcontact en het verhogen van de conversie op telemarketingcontacten. Daarnaast was SNT het eerste Nederlandse bedrijf met een COPC-certificering (internationale standaard voor kwaliteitsmanagement in contactcenters) en is zij momenteel het enige facilitaire contactcenter met deze certificering. In 2008 won SNT de NCCA Sales Award voor haar propositie klantprofilering en in 2009 won SNT de NCCA Partnership Award voor de jarenlange samenwerking met ING (voorheen Postbank). Voor meer informatie, bezoek www.snt.nl.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

Voice-pr
Joris Borst
035-5435494
snt@voice-pr.nl

SNT
Sandra Hulsenboom
079-3686905
shulsenboom@nl.snt.com