Samenwerkende LMV en ERA bieden nieuwe mogelijkheden voor makelaars


LELYSTAD, 20090923 -- Op 22-09-2009 hebben brancheorganisatie LMV en het makelaarsmerk ERA kenbaar gemaakt gezamenlijk activiteiten te gaan ontwikkelen. Beide organisaties zijn vanuit een geheel eigen identiteit actief binnen de makelaardij en taxatiebranche in Nederland. ERA is een merk dat aangesloten kantoren de mogelijkheid geeft tot eenduidige marketing en positionering van het makelaarskantoor, met behoud van eigen identiteit en zelfstandigheid. Het ERA label is een sterk merk, dat appelleert aan herkenning van kwaliteit van dienstverlening bij consumenten. LMV is een brancheorganisatie die toezicht houdt op de kwaliteit, deskundigheid en belangen van de aangesloten leden, met daarbij een sterk faciliterend karakter.

Het LMV label is een keurmerk voor de aangesloten leden, waarbij deze echter zelf verantwoordelijk zijn voor de positionering en promotie van hun onderneming.

Ed van de Bijl, directeur LMV: "LMV ziet de samenwerking met ERA als een logische stap in de verdere ontwikkeling van de makelaardijbranche in Nederland. Consumenten maken duidelijk verschil tussen een merk, een marketing uiting en een keurmerk. ERA is een sterk marketing merk, LMV een gevestigd keurmerk. Gezamenlijk worden zowel makelaars als consumenten de mogelijkheid geboden om kenbaar te maken waar ze voor kiezen: kwaliteit, deskundigheid maar ook een deel uniformiteit. ERA wil haar merk breder in de markt zetten en is op zoek naar kantoren die voldoen aan haar eisen en verwachtingen. LMV makelaars en hun kantoren voldoen vanzelfsprekend aan die eis, de samenwerking tussen ERA en LMV is daardoor een logische. Met name het feit dat vrijwel alle startende ondernemers ervoor kiezen om zich aan te sluiten bij LMV, maakt het aantrekkelijk om met een sterk marketingmerk als ERA samen te werken. Wij verwachten dat door deze samenwerking de aanwezigheid van zowel LMV als ERA sterker zal worden. Uiteindelijk zullen consumenten hiervan de voordelen merken, de combinatie van een sterk marketing merk met de garantie van een keurmerk is voor hen van essentieel belang"

Paul van den Putten, Algemeen Directeur ERA: "ERA is een merk dat wordt gekenmerkt door innovatie en klantgerichtheid. Voor onze uiteindelijke opdrachtgever, de consument, is het van belang dat hij een dienstverlener treft die naar hem luistert en zijn behoeften als uitgangspunt neemt. Veel jonge en/of pro-actieve ondernemers hebben deze wens ook en zoeken een merk dat hen een stap voorsprong biedt bij de woonconsument. Met ERA als marketing icoon voor de woningmarkt bieden we hen deze kans. Het feit dat deze mensen steeds meer voor de LMV kiezen als brancheorganisatie is mede de reden dat wij besloten hebben met LMV te gaan samenwerken.