Hilton Worldwide lanceert nieuwe bedrijfsidentiteit

Naam en logo wijzen op internationale groei

MCLEAN, Virginia (VS).--(BUSINESS WIRE)-- 20090923 --

Hilton Worldwide (voorheen Hilton Hotels Corporation), het toonaangevende wereldwijde hospitality-bedrijf, heeft vandaag de lancering van zijn nieuwe bedrijfsnaam en –logo bekendgemaakt. De nieuwe naam, Hilton Worldwide, is een weerspiegeling van de omvang en het wereldwijde bereik van het bedrijf, en in het logo zijn belangrijke ontwerpelementen verwerkt die symbool staan voor de rijke historie, de toekomstvisie en de toewijding aan uitstekende service van Hilton.

“Dit is een uitermate bewogen periode in de geschiedenis van ons bedrijf. Het is ontzettend spannend om kort na een succesvolle verhuizing naar ons nieuwe wereldwijde hoofdkantoor, onze nieuwe bedrijfsidentiteit te lanceren die beter past bij wie wij tegenwoordig zijn en bij onze ambitie om het bedrijf te blijven ontwikkelen”, aldus Christopher J. Nassetta, President en Chief Executive Officer van Hilton Worldwide. “Hoewel onze bedrijfsnaam en het logo zijn veranderd, zal het beste wat ons bedrijf te bieden heeft – de passie, toewijding en hoge standaarden van onze teamleden die worden vertaald naar uitzonderlijke ervaringen voor onze gasten – onveranderd blijven.”

De nieuwe bedrijfsnaam en het nieuwe logo volgen op de recente verhuizing van het wereldwijde hoofdkantoor van het bedrijf in Beverly Hills, Californië (VS) naar McLean, Virginia (VS). Deze veranderingen hebben daarnaast ook geleid tot de interne lancering van een vernieuwde bedrijfsvisie en -missie, en geüpdate waarden en belangrijke strategische prioriteiten. Deze zijn bedoeld om duidelijker te communiceren hoe Hilton zaken doet en van plan is de bedrijfsdoelstellingen te halen.

De portefeuille van Hilton Worldwide, die bestaat uit tien merken, bevat meer dan 3300 hotels in 77 landen over de hele wereld. Het bedrijf wil dit jaar meer dan 300 hotels openen.

Ontwerpdetails logo

Door het woord “worldwide” toe te voegen, brengt het nieuwe logo alle leden van de organisatie in alle delen van de wereld samen met één gedeelde visie voor succes. De in platina en goud gestileerde H verwijst naar de kwaliteit, status en luxe van het Hilton erfgoed. De twee helften zijn gespiegeld, wat herinnert aan het legendarische verleden en de opwindende toekomst van het bedrijf. De open rondingen zijn verwelkomend en symboliseren de wereld van reizen doordat ze doen denken aan de rondingen van de aardbol, de boog van een brug en aan bedstijlen.

De logo’s en afbeeldingen van de hotelmerken waaruit Hilton Worldwide bestaat, waaronder Hilton Hotels, blijven onveranderd, maar het merk Hilton HHonors zal de kernelementen van de nieuwe bedrijfsidentiteit en het nieuwe logo overnemen.

“De nieuwe merkvoering van het bedrijf en Hilton HHonors stelt onze individuele hotelmerken in staat verder te bouwen op hun kenmerkende identiteiten en tegelijkertijd hun gemeenschappelijke verbindingen en het sterke waardevoorstel van het HHonors-programma te communiceren”, aldus Paul Brown, President van Hiltons Global Brands and Commercial Services.

Over Hilton Worldwide

Hilton Worldwide is het toonaangevende wereldwijde hospitality-bedrijf dat zich uitstrekt over de gehele accommodatiesector: van luxe hotels en resorts met alle bijbehorende diensten en gemakken tot suites voor langdurig verblijf en hotels in de middenklasse. Hilton Worldwide biedt al 90 jaar de beste accommodaties, service, voorzieningen en waarde aan zakelijke en “gewone” reizigers. Het bedrijf zet zich in voor het behoud van zijn traditie van het bieden van uitzonderlijke ervaringen voor gasten aan de hand van alle wereldwijde merken. Onze merken bestaan uit meer dan 3300 hotels in 77 landen, waaronder Waldorf Astoria Hotels & Resorts, Conrad Hotels & Resorts, Hilton, Doubletree, Embassy Suites Hotels, Hilton Garden Inn, Hampton Inn & Suites, Homewood Suites by Hilton, Home2 Suites by Hilton en Hilton Grand Vacations. Het bedrijf beheert daarnaast het fantastische beloningsprogramma voor gasten: Hilton HHonors®.

Kijk voor meer informatie over het bedrijf op www.hiltonworldwide.com.

Foto’s/multimediagalerij beschikbaar op: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6056280&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Hilton Worldwide
Aaron Radelet
aaron.radelet@hilton.com
(703) 883-5804
of
Scott Carman
scott.carman@hilton.com

(703) 883-5803