Ingezonden persbericht

NIEUW! FEEL GOOD GLOSSY JEM BELICHT POSITIEVE KANTEN VAN HET ONDERWIJS

Vleuten, 24 september 2009 - Uitgeverij Tall in Media lanceert vandaag JEM, een feel-good glossy voor meesters en juffen in het basisonderwijs. JEM neemt 'feel-good' heel letterlijk, omdat het tijdschrift het onderwijsvak en de mensen vanuit een positieve invalshoek belicht.

JEM = anders

JEM is in alle opzichten nieuw. Nieuw, omdat er voor deze doelgroep nog geen eigen glossy bestond. JEM is de lichtvoetige tegenhanger van de dagelijkse verplichte vakliteratuur voor meesters en juffen. Nieuw, omdat JEM uitgaat van de mooie kanten van het onderwijs. Het gaat over alles wat het onderwijsvak zo ontzettend leuk en interessant maakt, over de gedrevenheid, de betrokkenheid van de mensen. Nieuw, omdat de inhoud voor een belangrijk deel door de doelgroep zelf wordt gemaakt. De redactie bestaat weliswaar uit een professioneel team, maar de doelgroep zelf bepaalt een groot deel van de inhoud van het blad en staat model voor de mode-, fotoreportages en interviews.

Uitgever Tallina de Boer: "JEM is volstrekt nieuw en anders. Natuurlijk waren er al vakinhoudelijke bladen of brochures voor deze doelgroep, maar nog niet een glossy waarin qua tone-of-voice, inhoud en vormgeving, een andere snaar werd geraakt. In de media komt het onderwijs de laatste jaren niet vaak positief in het nieuws. Te slap onderwijs, nieuwe lesmethodes die niet 'werken', leerkrachten die niet kunnen spellen. JEM maakt daar korte metten mee. JEM kiest voor een positieve, betrokken benadering. Tegelijkertijd kiest JEM voor een zeer professionele insteek die heel goed past bij de attitude van de doelgroep."

Crossmediaal platform

JEM is onderdeel van een nieuw crossmediaal communicatie platform dat (aanstaande) meesters en juffen in het basisonderwijs bij elkaar brengt. Naast het tijdschrift lanceert Tall in Media tevens www.jemmagazine.nl, een internetplatform waar meesters en juffen in het basisonderwijs ervaringen met elkaar kunnen delen.

JEM is een coproductie van Tall in Media en uitgeverij Marken. JEM verschijnt vooralsnog vier keer per jaar, een deel van de abonnementenopbrengst gaat naar Stichting Kika kinderen kanker vrij. JEM is vanaf vandaag in alle boek- en speciaalzaken verkrijgbaar, en wordt verspreid via alle basisscholen in Nederland.

Eerste uitgave

Een greep uit de eerste uitgave van JEM: een interview met Gouden Griffel winnaar Jan Paul Schutten over zijn schooltijd, een modereportage met twee leerkrachten, een interview met directeur Zorn Groep Cees Noordegraaf over zijn overstap van het onderwijs naar het bedrijfsleven, een juf vs. meester rubriek over de verschillen in lesgeven, en natuurlijk de vaste columniste NOS journaliste Tamara Seur van het Jeugdjournaal.

---


Over Tall in Media

Tall in Media is een kleine uitgeverij met JEM als eerste uitgeefproduct. Het voor JEM bijeengebrachte team bestaat uit experts op het gebied van redactie, art direction, sales, marketing en public relations. Allen hebben zij hun sporen verdiend door jarenlange ervaring bij diverse lokale en internationale uitgeverijen. Tall in Media is gevestigd in Vleuten.

Over Marken

Marken is uitgever van onder andere Weight Watchers Magazine, Vegetarisch Fit, Quilt&ZO, Keep Running en Dutch Crossing. Daarnaast produceert ze diverse tailor-made uitgaven. Marken is gevestigd in Venlo en geeft titels uit in diverse Europese landen, waaronder Nederland, België, Spanje, Frankrijk en Hongarije.