Gemeente Stadskanaal

Vrijdag 25 september was de aftrap voor het tweede jaar van het digitaliseringsproject binnen de gemeente Stadskanaal. Het papieren archief uit de periode 2008 - 2012 wordt gescand en digitaal opgeslagen. Bijzonder aan het programma is dat een team van tien mensen uit het uitkeringsbestand van de gemeente de klus klaart. Samen met Docuwork biedt de gemeente deze mensen een werk-leertraject aan.

Regulier dienstverband

Het eerste jaar van het project is succesvol afgerond. Alle 5.500 cliƫntendossiers van Sociale Zaken zijn bijvoorbeeld gedigitaliseerd. Daarnaast hebben vijf medewerkers die het afgelopen jaar het werk-leertraject hebben doorlopen inmiddels een regulier dienstverband. Binnen het digitaliseringsproject werken gemeente en Docuwork samen. Docuwork is ervaren op het gebied van het scannen van archieven, en ondersteunt ook andere gemeenten in de regio. Het scanteam is gevestigd in het bedrijfsverzamelgebouw A22 in Stadskanaal.

* 28 september 2009