Nieuwe site Vindallekleding.nl zonder ruchtbaarheid nu al een hit


HAARLEM, 20090929 -- Wie op internet op zoek gaat naar dat ene leuke jurkje of die broek is daar zomaar een paar uur mee kwijt. Tot voor zeer kort was dit de werkelijkheid. Met de lancering van vindallekleding.nl op 9 september 2009 is hier radicaal verandering in gekomen. Consumenten die online kleding willen kopen besparen zich voortaan tijd, geld én ergenis.

Onder webshoppers is Vindallekleding.nl nu al een hit. Zonder dat er enige ruchtbaarheid aan is gegeven, genereert deze portaalsite vanaf dag één een snelgroeiende groep bezoekers. Die kunnen het aanbod van momenteel 65 webwinkels in één keer bekijken en vergelijken, en vervolgens ook meteen bij de webshop van hun keuze hun order plaatsen.

Gat in de markt
Voor de komst van Vindallekleding.nl was de consument uren kwijt met het in kaart brengen en vergelijken van het online kledingaanbod. "Voor kleding en schoenen bestond er nog geen goede vergelijkingssite," zegt Guy Stratermans van i-use, die Vindallekleding.nl heeft bedacht en ontwikkeld. Vindallekleding.nl stelt bezoekers in staat om snel, eenvoudig en visueel te zoeken in het totale aanbod op type kledingstuk, kleur, materiaal en merk. Bezoekers kunnen ook zelf kernwoorden en reacties plaatsen bij elk kledingstuk. Op basis van deze karakteristieken kan een steeds nauwkeuriger zoekresultaat worden samengesteld. Met Vindallekleding.nl vindt de consument elk specifiek kledingstuk!

Hilfiger en bonprix zij-aan-zij
Via Vindallekleding.nl hebben online shoppers op dit moment de keuze uit meer dan 150.000 kledingsstukken, schoenen en accessoires van zowel kleine, gespecialiseerde webwinkels als van gerenommeerde merken zoals Esprit, Mexx, Bon'a Parte en Hilfiger. Ook grote online postorderbedrijven zoals Wehkamp, Otto, Bonprix en Heine bieden hun assortiment via Vindallekleding.nl aan. "Veel leuke kledingwinkels hebben moeite om online een groot publiek te bereiken. Er is een groot aanbod en maar een beperkt aantal plaatsen in de hoogste posities van de zoekmachines," vervolgt Stratermans. Vindallekleding.nl biedt elke webwinkel een gelijke kans om een artikel te presenteren dat voldoet aan de vindopdracht van de bezoeker. 
De site ondersteunt de consument met heldere overzichten van betaal- en afleversystemen per webwinkel, informatie over gemiddelde levertijden, de (evt.) kosten van retourzendingen, de locatie van de dichtstbijzijnde fysieke winkel van een bepaald merk of webshop en het nummer van de klantenservice plus de tijden waarop deze bereikbaar is.

Webwinkels kloppen aan
Volgens Stratermans zijn niet alleen consumenten enthousiast, maar willen steeds meer webwinkels zich aansluiten bij de nieuwe portal voor kleding, schoeisel en accessoires. Eind september zal het aanbod naar schatting al zijn uitgebreid tot 90 webwinkels. "De reacties zijn zeer lovend," aldus Stratermans. "We scoren meteen al erg hoog in Google, en dat ontgaat de meeste online retailers niet." Ook wordt er druk gewerkt aan het toevoegen van nieuwe gebruikersgemakken voor de bezoeker. Het enkel tonen van kleding in de maat van de bezoeker en het maken van (verlang)lijstjes zijn hier slechts enkele voorbeelden van.

Verkopen stijgen snel
Volgens de meest recente cijfers van Thuiswinkel.org lijden online winkeliers niet onder de recessie. In de eerste zes maanden van dit jaar is er 20 tot 25 procent meer verkocht via het web dan dezelfde periode vorig jaar.





Ingezonden persbericht