Ingezonden persbericht


SMM en Discovery Channel presenteren Mannen Marketing Dag

Mannenexperts bundelen krachten

Amsterdam, 22 september 2009 - Sanoma Men's Magazines en Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, presenteren de Mannen Marketing Dag. Beide mannenexperts houden zich dag in dag uit bezig met wat mannen bewegen en willen die kennis graag delen. Tijdens het congres onder leiding van Andrea Wiegman, geven sprekers als Bas Haring, Norbert Mirani en Claire O'Connor inzicht op het gebied van mannentrends. De Mannen Marketing Dag vindt plaats op 30 september in de Dutch Dakoto Hangar in Schiphol Oost. Registreren is mogelijk via www.mannenmarketingdag.nl

Waar houden mannen zich vandaag de dag mee bezig? Zijn deze mannentrends te verklaren door middel van onderzoek? De Mannen Marketing Dag biedt antwoord op al deze vragen en meer. Tijdens het congres op 30 september bieden mannenexperts SMM en Discovery Channel inzicht in de laatste ontwikkelingen op het gebied van de man. De dag is bedoeld voor alle senior marketeers, communicatieprofessionals en strategen die zich dag in dag uit met mannen bezighouden binnen het bedrijfsleven.

De Mannen Marketing Dag onder leiding van Andrea Wiegman, oprichter van het trendplatform SecondSight, presenteert diverse sprekers uit de absolute top van de mannenmarketing. Zo gaat onder meer Claire O'Connor, Research Director bij Discovery Networks EMEA, dieper in op 'Species - een blauwdruk van jonge mannen', het grootste onderzoek naar de Europese man ooit dat onder haar leiding plaatsvond. De academische trendwatcher dr. Carl Rohde zet de laatste mannentrends uiteen en Bas Haring, auteur en filosoof deelt zijn kennis van de man. Norbert Mirani (SMM), auteur Merken maken de Man, toont via inzichten uit het nieuwste SMM Kenniscentrum-onderzoek inzicht in krachtige en minder geslaagde communicatie.

Ook het debat wordt niet geschuwd. Creatieven, strategen en marketeers van topmerken zullen in een panel een fikse discussie met het publiek aangaan. Het panel bestaat uit Tim Maas - Product Manager Nivea for Men, Ruben Dehouck - Marketing Manager Benelux bij Activision, Gert-Jan Hafkamp - Head of Strategy bij Publicis en Arjen de Jong - copywriter bij TBWA/ Neboko.

Programma 30 september

14:00 - 14:20 - Ontvangst

14:20 - 14:30 - Opening

14:30 - 15:30 - Wereldwijde mannen trends gestaafd door onderzoek

15:30 - 16:00 - Pauze

16:00 - 16:30 - Een filosofische kijk op de man

16:30 - 17:30 - Paneldiscussie

Voor meer informatie en registreren: www.mannenmarketingdag.nl.

o-o-o-o