Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 3 oktober 2009

Design Bridge wint Gouden, Zilveren en Bronzen Pentaward

Op 2 oktober jl heeft Design Bridge, international branding agency, een Gouden, Zilveren en Bronzen Pentaward gewonnen. De Pentawards (www.pentawards.org) vertegenwoordigen de beste verpakkingsdesigns van de wereld. De awards werden overhandigd tijdens een speciale ceremonie op het Brussels Design Forum in Brussel. Dit jaar werden de creaties beoordeeld die in 2008 op de markt kwamen. Design Bridge heeft de volgende awards gewonnen:

Gouden Pentaward: Heinz Tomato Soup

Design Bridge ontwikkelde in opdracht van Heinz de verpakkingen voor drie nieuwe tomatensoepen die gemaakt zijn met verse Cherry-, Pomodori- of Roma tomaten. Iedere tomatensoort heeft een geheel eigen karakter, hetgeen elke soep een eigen smaak geeft. Voor de soepenrange zijn enkel de beste ingrediënten gebruikt, wat zorgt voor een authentieke en echte smaak. Design Bridge vertaalde dit door naar een glazen fles waardoor het eerlijke, pure karakter van de soep sterk naar voren komt; 'What you see is what you get". Het label toont de Cherry-, Pomodori- of Roma tomaat en geeft de consument daarmee een duidelijke keuze. De zwarte accenten en de -voor tomatensoepen unieke- glazen fles geven de soep een premium uitstraling.

Zilveren Pentaward: Heinz Daily Spread

Desin Bridge ontwikkelde het design voor de drie smaken van Heinz Daily Spread: Naturel, Tomaat en Komkommer. Heinz Daily Spread is een frisse groentespread met zuivel voor op brood. Nadruk van het design ligt op het gezond en verantwoord genieten, op de versheid en lekkere smaak. Gezond door de 65% groente in combinatie met zachte zuivel hetgeen ook op het label wordt weergegeven. Door de doorzichtige verpakking krijgt de consument direct te zien wat zij krijgt. Het frisse label toont verse hoogstaande ingredienten en de zwarte accenten geven een premium uitstraling waardoor Heinz Daily Spread er in zijn geheel vers, lekker en verantwoord uit ziet.

Bronzen Pentaward: Beefeater 24

In opdracht van de Chivas Brothers (deel van de Pernod Ricard groep) ontwierp Design Bridge een nieuwe 'super premium' gin. Voor de merknaam, Beefeater 24, werd Design Bridge geinspireerd door het 24 uur durende botanische distillatie proces van deze gin. De sterke Londense 'roots' van het merk zorgde voor de inspiratie van het ontwerp: zoals bijvoorbeeld de industriele architectuur van de Beefeater distilleerderij in hartje Londen en het botanische glas detail komt voort uit de zogenaamde Arts & Crafts period van keramiek bedrijf, Royal Doulton, wat tot 1880 op de plaats van de distilleerderij stond.

In 2008 won Design Bridge vijf Pentawards, waaronder een Platinum Pentaward voor het design van zes hairstyling producten voor Schwarzkopf Professional Osis+. In 2007 ontving Design Bridge de prestigieuze Diamond Pentaward, Best of Show 2007 voor haar ontwerp voor Swinckels, een premium pilsener van Bavaria.

Over Design Bridge

Design Bridge is een internationaal branding agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, TNT, Sara Lee, Heinz, en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.

/////////////