DSB Bank

Persbericht

Wognum, 3 oktober 2009

Verklaring Dirk Scheringa DSB Bank

DSB bank is de afgelopen dagen uitgebreid in het nieuws geweest. Ik heb veel begrip voor de klachten van een aantal van onze klanten. Maar daar ben ik niet deze week pas mee begonnen. Al veel eerder zijn wij gaan kijken naar de bedrijfsvoering.

De hele samenleving heeft het afgelopen jaar gezien dat de bankwereld fouten heeft gemaakt en eist een nieuwe manier van omgaan met de verantwoordelijkheid voor die samenleving. Wij hebben goed geluisterd en willen die verantwoordelijkheid graag nemen. We zijn daar nu al maanden keihard mee bezig. Wij verkopen bijvoorbeeld al sinds april geen koopsompolissen meer.

Ook mijn collega's Hans van Goor en Robin Linschoten hebben deze week voor televisie laten blijken dat we over leningen en koopsompolissen uit het verleden praten. Over die zaken is een aantal klanten boos op DSB Bank en daarvan heeft een aantal gelijk. Die klanten bied ik mijn oprechte excuses aan en ik verzeker u, hun klachten ga ik zo snel mogelijk oplossen. Sterker nog, daar zijn wij, klant voor klant, al maanden mee bezig.

Wij zijn op dit moment hard aan het werk om klanten die contact opnemen met ons zo goed mogelijk te helpen. De technische problemen met onze website zijn gelukkig grotendeels voorbij. Mochten mensen daar toch nog problemen mee hebben: telefonisch kunt u ook gewoon geld storten of opnemen.

Op dit moment is voor mij het allerbelangrijkste dat ik de vertrouwensrelatie met mijn klanten herstel.