BOVAG

BOVAG lanceert eigen Autoverzekering

06 oktober 2009

Klant kan terecht bij eigen autobedrijf

Maak het de klant gemakkelijk. Dat is de insteek van de nieuwe BOVAG Autoverzekering, die uitsluitend via BOVAG-autobedrijven wordt aangeboden. Verzekerden kunnen gewoon bij hun eigen autobedrijf terecht met schade.

Juist bij verzekeringen speelt vertrouwen een grote rol. Daarom is koppelen van een autoverzekering aan het merk BOVAG, dat van oudsher staat voor zekerheid en vertrouwen, een logische stap. Daarbij staat BOVAG-verzekeraar Bovemij Verzekeringen garant voor een degelijk, concurrerend verzekeringsproduct.

Naast vertrouwen is ook het gebrek aan zogenoemde `schadesturing' een belangrijk argument voor consumenten om voor BOVAG Autoverzekering te kiezen. Klanten hebben niet te maken met een afstandelijke verzekeraar, maar met hun vertrouwde BOVAG-autobedrijf. Die regelt alles bij schade. Ze worden niet, zoals momenteel bij verreweg de meeste verzekeraars het geval is, naar een onbekend reparatiebedrijf twee dorpen verderop gestuurd. Ze kunnen gewoon terecht bij hun eigen BOVAG-autobedrijf. Geen gestuurde schadestroom dus. Handig en vertrouwd. One stop shopping. Bij afsluiten én bij afhandelen.

De BOVAG Autoverzekering is een concurrerende geprijsde autoverzekering, maar geen prijsvechter. Er zijn twee varianten, de Basis-versie en de Plus-versie. Voor de Plus-verzekering geldt onder meer geen eigen risico als de auto bij het eigen BOVAG-bedrijf wordt gerepareerd, drie jaar nieuwwaarde en twee jaar occasionwaarde, en vervangend vervoer. Daarnaast is 10 procent van de cataloguswaarde aan accessoires gratis meeverzekerd en kan er één keer per jaar schade geclaimd worden zonder dat dat gevolgen heeft voor de no claim (op voorwaarde dat de verzekerde geen schuld draagt: no blame no claim). De Basis is de scherp geprijsde variant, mét eigen risico en zonder vervangend vervoer. Reparatie geschiedt bij beide varianten met nieuwe onderdelen.

Sandra Molenaar, operationeel directeur BOVAG: "We beschouwen dit als een mooie extra service die, net als BOVAG Pechhulp, het gemak van de koper dient en de band tussen klant en autobedrijf versterkt. Het keurmerk BOVAG wekt vertrouwen bij klanten in de showroom en de werkplaats. Da's heel mooi, maar het merk BOVAG is zo ijzersterk dat we hebben bedacht dat we het op nog veel meer manieren kunnen inzetten. BOVAG Pechhulp en BOVAG Autoverzekering zijn daar de eerste voorbeelden van. Juist op het gebied van verzekeringen zal de zekerheid van BOVAG klanten aanspreken!"