Mtrack introduceert datamining


Unieke toevoeging zorgt voor meer inzicht in gedrag online bezoekers

ZUTPHEN, 20091006 -- Als eerste statistiekenprogramma maakt Mtrack het mogelijk een selectie te maken uit alle bezoeken aan een website. Van elke selectie zijn alle bezoekdetails te bekijken. Met datamining kan een sitebeheerder bijvoorbeeld alle bezoekdetails bekijken van bezoekers van een bepaald bedrijf of uit een bepaalde provincie. Of van alle bezoeken waarbij een bepaalde pagina is bekeken, een bepaald bestand is gedownload of een bepaalde zoekterm is gebruikt. Bij het opvragen van bezoekdetails zijn meerdere van de in totaal 26 selectiecriteria tegelijk te gebruiken.

Met deze nieuwe toevoeging laat Mtrack zijn gebruikers onbeperkt grasduinen in hun eigen database. Mtrack verwacht dat hiermee het inzicht van hun abonnees in het gedrag van hun online bezoekers wordt vergroot. Het bedrijf stelt dat het met datamining eenvoudig is om verschillende doelgroepen te onderscheiden.

Met Mtrack is datamining mogelijk omdat het alle details van elk afzonderlijk bezoek bewaart. Bij Mtrack kan de gebruiker bezoekers ook labelen en de complete bezoekhistorie van iedere bezoeker opvragen. Omdat Mtrack in 'real-time' is, zijn ook de meest actuele gegevens direct beschikbaar.

Het Nederlandse bedrijf Mtrack, opgericht in 2004, is een van de grote leveranciers van statistiekenprogramma's in Nederland. Voor duizenden bedrijven en instellingen registreert Mtrack het bezoek aan hun website. Het statistiekenprogramma van Mtrack richt zich vooral op het Midden- en Kleinbedrijf (MKB).

Tot de klantenkring van Mtrack behoren bedrijven en instellingen als Mediq Apotheken, de VVV, Troostwijk Veilingen, Remia, DA Drogisten, Deco Home, het Prinses Beatrix Fonds, Unicef, Artsen zonder Grenzen, Milieudefensie, het Nederlands Openluchtmuseum en het tijdschrift LINDA.

Een jaarabonnement op Mtrack kost 140 euro (excl. BTW).


Meer informatie:

Meer informatie over Mtrack vindt u op onze website:
mtrack.nl

Voor de exacte werking van datamining kunt u de demo op onze website bekijken. Datamining vindt u in het linkernavigatiemenu onder 'Overzicht & details':
mtrack.nl/demo
Voor datamining kunt u ook gebruikmaken van het 'loepje' in alle andere rapporten.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen:
Rob Rodewijk (hoofd Sales & PR)
r.rodewijk@mtrack.nl
tel: 0575-573216
Mtrack
Het Zwanevlot 146
7206 CH Zutphen