EreaderClub Nederland komt met eigen ereader


VENLO, 20091006 -- Halverwege november komt EreaderClub Nederland, onderdeel van de Venlose onderneming Ndigo Business B.V. met drie ereaders op de markt, deze zullen onder de merknaam ClubReader verkocht gaan worden. EreaderClub Nederland is een informatieve website over ereaders. De introductie van de Clubreader komt voort uit de peiling die EreaderClub Nederland, dé expert op het gebied van ereaders, een maand geleden, op haar website www.ereaderclub.nl hield onder de lezers. De doelstelling van de peiling was om er achter te komen waar volgens de lezers de ideale ereader aan dient te voldoen.

Eind augustus heeft EreaderClub Nederland een peiling onder haar lezers gehouden om te onderzoeken of er behoefte bestaat aan een ereader van EreaderClub Nederland. Zaken zoals software, uiterlijk, gewicht, netwerkfuncties, formaat en snelheid van de ereader kwamen aan bod. Er bleek veel animo voor te zijn, zo gaven lezers aan nog niet geheel tevreden te zijn over de prestaties van de ereaders die momenteel op de markt zijn. Hierop heeft EreaderClub Nederland besloten om met een eigen merk ereader op de markt te komen, met de strategie: "de lezer/klant bepaalt hoe de ereader eruit gaat zien en wat hij kan". Dit is de insteek voor zowel de korte als lange termijn, EreaderClub Nederland stelt de wensen van de klant centraal in haar productontwikkeling proces.

Inmiddels heeft een technisch team de wensen van de lezers in kaart gebracht. Daarnaast is er een marketingteam samengesteld, dat de verkoopwebsite alsmede de gehele marketing gaat verzorgen voor de ClubReader. Het driekoppig marketing team heeft na lang beraad besloten dat de officiële naam voor de ereader van EreaderClub; "de ClubReader" gaat heten.

De markt van ereaders ontwikkelt zich razendsnel aldus Remy Nagelmaeker, marketing manager binnen EreaderClub Nederland. Ondanks het feit dat grote partijen zoals Bol.com, Sony en amazon.com ereaders sinds enige tijd aanbieden ziet Remy grote kansen voor de ClubReader, zo geeft hij te weten: "omdat er al enkele merken een tijdje op de markt meedraaien kunnen wij als community ideaal onze productontwikkeling putten uit ervaringen en feedback die uitgewisseld worden op onze blog". Daarnaast geeft Remy aan dat het product veel aandacht krijgt in de media, maar daarentegen merkt hij dat veel klanten aangeven nog niet geheel tevreden te zijn over de prestaties van de ereaders die nu op de markt zijn. Dit heeft ons dan ook doen besluiten niet marktconform af te wachten tot het product zich langzaam in prestaties ontwikkeld, maar zelf de stoute schoenen aan te trekken en een assortiment te gaan lanceren dat direct aan het overgrote deel van de wensen van onze lezers voldoet, geeft Remy's collega Tom Canters aan. EreaderClub Nederland wil met haar onderscheidende strategie binnen een jaar een marktaandeel van 20% hebben op de Nederlandse markt.

Begin november aanstaande, zullen de eerste drie Clubreaders op de Nederlandse markt geïntroduceerd worden. EreaderClub Nederland heeft laten weten dat het om een 5, 6 en 9,7inch versie zal gaan, allemaal voorzien van WIFI, 3G, FM en Bluetooth. Tevens is bekend dat ze een zeer breed spectrum aan bestandsformaten ondersteunen, waaronder: TXT, HTML, XLS, MOBIPOCKET, PDF, PPT en EPUB. Daarnaast gaan er geruchten dat de 5 inch versie beschikt over een touch screen, hier wil EreaderClub zelf nog niets over los laten.

De klant is onze drijvende factor om duurzaamheid en kwaliteit in onze productie van ereaders te waarborgen, wat resulteert in een product dat exact dient aan te sluiten bij de vraag in de markt, aldus Robin Nagelmaeker, assistent marketing. Hier voegt Tom nog aan toe: "de wensen van onze klant bepalen de koers voor onze productontwikkeling en immers is een product nooit af en zeker een product als de ereader die nog in haar kinderschoenen staat". U kunt de ontwikkelingen op het gebied van ereaders alsmede de ontwikkeling omtrent de ClubReader volgen op de website van Ereader Club Nederland.





Ingezonden persbericht