Ingezonden persbericht


Intel campagne promoot aankoop bij lokale pc-bouwers

'Kiezen is leuk' wijst jongeren op vijf voordelen

Kontich, 6 oktober 2009 - Intel is de campagne 'Kiezen is leuk' gestart, waarmee het bedrijf het kopen van een pc bij lokale pc-winkels wil stimuleren. Kern van deze campagne is de boodschap dat lokale pc-winkels pc's kunnen samenstellen die helemaal voldoen aan de persoonlijke wensen van de klant. De 'Kiezen is leuk' campagne loopt in België en Nederland en richt zich in deze eerste fase op jongeren.

Op de website www.kiezenisleuk.nl geeft Intel alvast vijf redenen waarom kopen bij een lokale pc-bouwer leuk is: flexibiliteit, up-to-date, bereikbaarheid, betrouwbaarheid en kwaliteit. Bezoekers vinden er ook nuttige informatie over het kiezen van een pc en links naar diverse lokale pc-shops. Op de website is tenslotte een ludieke video te zien waarin de Belgische stand-up comedian Henk Ryckaert aantoont dat 'zelf kiezen' inderdaad erg leuk is.

'Met deze 'Kiezen is leuk'-campagne willen we pc-kopers laten zien dat je bij een lokale pc-winkel zeker de pc kunt vinden die het beste bij je past', zegt Kurt De Buck, Marketing Manager Intel Benelux. 'Op die manier kun je zelf je eigen 'droom-pc' samenstellen. Daarbij gaat het niet alleen om zaken als processor, geheugen en opslagcapaciteit, maar bijvoorbeeld ook om de kleur, het design, LED-verlichting, koeling, prijs, etc. Ook voor een standaard pc kan je overigens terecht bij de lokale pc-winkels'

Intel start binnenkort met een tweede video rond het 'Kiezen is leuk'-thema voor een volgende doelgroep. Wie zelf wil meespelen in deze video kan zich via de site www.kiezenisleuk.nl/speelmee aanmelden. Naast een hoofdrol in de video, mag de winnaar ook nog een eigen 'Kiezen is leuk' pc laten samenstellen ter waarde van ¤ 799.

De 'Kiezen is leuk' campagne loopt in Nederland in samenwerking met Alternate, Informatique, Copaco, Quibus, Quote, XS2, Paradigit, Computerland en Aragorn.

Over Intel
Intel, marktleider in chipinnovatie, ontwikkelt technologieën, producten en initiatieven die de manier waarop mensen leven en werken voortdurend verbeteren. Meer informatie over Intel is te vinden op www.intel.com/pressroom en op http://blogs.intel.com.




Ingezonden persbericht