Vakman van het Jaar 2009-verkiezing in teken van behoud vakmensen

07/10/2009 10:09

Werkspot.nl

Vakman van het Jaar 2009-verkiezing in teken

van behoud vakmensen

Werkspot.nl wil met verkiezing aandacht om uitstroom vakmensen tegen te gaan

Tilburg, 7 oktober 2009

Werkspot.nl organiseert voor de tweede keer de Vakman van het Jaar-verkiezing. De verkiezing staat dit jaar in het teken van het behoud van vakmensen voor de bouwsector. Juist nu de bouwsector zo hard is getroffen door de economische crisis verdienen vakmannen extra waardering en aandacht. De komende twee maanden beslist de Nederlandse bevolking in samenwerking met een deskundige jury welke schilder, metselaar, timmerman, loodgieter of hovenier zich Vakman van het Jaar 2009 - en opvolger van 2008-winnaar Mohammed Dari - mag noemen. De uiteindelijke winnaar neemt een luxe uitgevoerde Citroën Jumpy mee naar huis. De Telefoongids is hoofdsponsor van de verkiezing; verder ondersteunen Citroën, Knauf, Sika, Fischer Vodafone, Bison, Stanley Works en RadioNL het initiatief. Nomineren kan via de website www.vakmanvanhetjaar.nl .

Joost Gielen, initiatiefnemer van de Vakman van het Jaar-verkiezing en oprichter van Werkspot.nl: "Geen sector is zo hard getroffen door de economische crisis als de bouwsector. We willen met de verkiezing van de Vakman van het Jaar deze keer aandacht vragen voor het behoud van kwaliteitsmensen voor de branche. Jarenlang is er geïnvesteerd in kwaliteit en opleiding; het zou dan ook erg jammer zijn om deze mensen naar andere sectoren te laten gaan."

De vaklui kunnen door een klant, collega, branchevereniging of leverancier worden genomineerd. Een deskundige jury onder leiding van Pascal Joore kiest de winnaar. De jury let vooral op kwaliteit van het werk, nakomen van afspraken, werken binnen budget, meedenken met de klant en innovatie. Referenties van de genomineerde vakmannen zullen uiteindelijk de doorslag geven bij het toekennen van de titel. Dit jaar wordt er naast een overall winnaar ook een winnaar per categorie gekozen. De categorieën zijn 'Hoveniers', 'Aan- en nieuwbouw', Stuc- en schilderwerk', 'Installatiewerk' en 'Timmerwerk'.

Fred Romijn, Business Sales Directeur van sponsor Citroën: " Een goed uitgeruste, veilige bedrijfswagen is essentieel voor een vakman en/of zelfstandig ondernemer. Het is niet alleen een vervoermiddel, maar ook mobiele werkplaats én visitekaartje van het bedrijf. Bij Citroën vinden we dat de Vakman van het Jaar 2009 in het beste van het beste moet rijden. Daarom stellen we een luxe uitgevoerde Citroën Jumpy - International Van of the year 2008 - ter beschikking."

Over Werkspot.nl

Werkspot.nl - opgericht in 2005 - is de eerste en grootste online marktplaats voor klussen in en om het huis. Het principe van Werkspot.nl is eenvoudig: opdrachtgevers plaatsen hun klus - hoe klein of groot ook - op de website. Ingeschreven klusbedrijven en vakmannen kunnen hier vervolgens een bieding op uitbrengen. Verder geven opdrachtgevers een referentie en rapportcijfer aan de vakman zodra een klus is afgerond. Door deze reviews krijgen medegebruikers een helder beeld van de kwaliteit van de vakman of klusbedrijf.

In 2008 werden meer dan 35.000 opdrachten op Werkspot.nl geplaatst: de prognose voor 2009 is 90.000 klussen. De biedingen worden gedaan door meer dan 5.000 vakmannen en dit aantal groeit nog steeds. De gemiddelde waarde van een klus is 2.500 euro, waarmee het totale bedrag dat in 2009 via Werkspot.nl wordt verhandeld 225 miljoen euro bedraagt.

In juli 2009 heeft De Telefoongids een belang van 50% in Werkspot.nl genomen.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.vakmanvanhetjaar.nl

www.werkspot.nl