No-Nonsense aanpak in pechhulp: Geen Pech Geld Terug

07/10/2009 13:48

AA-team AutoAssistentie-team

"Betalen voor pechhulp en het vervolgens niet gebruiken behoort tot het verleden." Aldus Marry Kwekel, directeur van AA-team, AutoAssistentie-team.

Volgens de cijfers van een andere pechdienst hebben hun klanten gemiddeld eens in de drie jaar pech. De consumentenorganisatie ANWB heeft belang bij de Wegenwacht en informeert de consument duidelijk en met kracht over de meer dan één miljoen pechhulpen die de Wegenwacht verzorgt. "Onderscheid tussen pechhulp of dienstverlening is niet inzichtelijk" zo stelt Kwekel. AA-team publiceert daarom de cijfers van de onafhankelijke onderzoeken en brengt de pechhulptegoedbon op de markt.

Onafhankelijke onderzoeken tonen aan dat de gemiddelde pechkans eens in de 12,5 jaar is en dat de pechkans alleen maar lager wordt. Voor mensen die de 'bijna-nooit-pech' ervaring delen en niet vast willen zitten aan een duur abonnement, heeft AA-team de Pechhulptegoedbon ontwikkeld: No-Cure No-Pay.

"Niet meer gebruiken omdat men ervoor betaalt, maar betalen omdat men het gebruikt. Eenvoudig, tegen betaalbare tarieven en een vast bedrag per jaar bouwt de klant zelf een te goed op, waarmee onvoorziene kosten kunnen worden opgevangen." Door de combinatie met het serviceabonnement kan men rekenen op dag en nacht betrouwbare en professionele hulp. In VARAkassa gaven de AA-team deelnemers in de beoordeling de meeste tienen. AA-team ervaart dit als een directe weerspiegeling van het gevoerde beleid.

Niet alles verzekeren

Pech is een onverwachte en ongewenste gebeurtenis. De kosten voor pechhulp vallen onder de beheersbare risico's. Een verzekering is niet perse nodig. Voor de vervanging van banden, schokbrekers, uitlaat, de wasmachine en de cv-ketel, worden nauwelijks verzekeringen afgesloten. De consument houdt rekening met een verwachtingspatroon.

Wat wel verzekeren

Verzekeren is het gezamenlijk dragen van een onbeheersbaar risico, wat men niet alleen kan of wil dragen. Premies worden berekend in promillages en of percentages, een fractie van de te verzekeren waarde. Mensen die veel claimen betalen of meer premie of worden uitgesloten. In geval van pechhulp wordt vooral bij de marktleider het tegenovergestelde gesignaleerd: Mensen die weinig claimen betalen in hun leven een veelvoud van de daadwerkelijke kosten, soms duizenden euro's. "Logisch? Wij vinden van niet."

90% rijdt regionaal

Uit een studie van Rijkswaterstaat blijkt dat: "Het merendeel (90%)van alle Nederlandse autoverplaatsingen is korter dan 30 kilometer. De helft is zelfs korter dan 5 kilometer. Verplaatsingen zijn dus vooral lokaal en regionaal van aard; slechts een beperkt deel van het aantal verplaatsingen, minder dan 10%, is doorgaand verkeer." Conclusie: 45% is korter dan 5 kilometer en 45% ligt tussen de 5 en 30 kilometer.

Regio abonnement

Voor degene die behoort tot deze categorie en voornamelijk tijdens kantoor- en of schooluren rijdt, is de kans gering dat zij bij autopech te maken krijgt met transport- en of huurautokosten. Krijgt men een keer pech buiten de regio, dan wordt men toch geholpen. Pas als men te maken krijgt met transportkosten, dan kan de AA-team Pechhulptegoedbon opgewaardeerd worden. Een eventuele huurauto komen voor eigen kosten, maar wel tegen de voor AA-team geldende gereduceerde tarieven . Zo is men altijd zelfverzekerd onderweg en wordt men heel persoonlijk geholpen.

Veilig Verkeer Nederland

Veiligheid voorop. Goed onderhoud verkleint de pechkans en vergroot de veiligheid. AA-team steunt de Non-profit organisatie Veilig Verkeer Nederland. Gezamenlijk willen wij vanuit onze maatschappelijke betrokkenheid een actieve en zichtbare bijdrage leveren aan het verbeteren van de verkeersveiligheid in Nederland.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl