Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Autobiografie Louis van Gaal exclusief in Margriet en Sportweek

Hoofddorp, 5 oktober 2009 ­ Margriet en Sportweek brengen deze week elk een exclusieve voorpublicatie uit de autobiografie van Louis van Gaal die donderdag 8 oktober verschijnt. Nederlands meest succesvolle voetbaltrainer schreef het boek samen met Margriets chef-reportage Robert Heukels. In Margriet komt Truus van Gaal aan het woord, in Sportweek vertelt Louis over zijn tijd als technisch directeur bij Ajax.

()
Dat juist een Margriet-redacteur medeauteur is van de autobiografie van de wereldberoemde voetbaltrainer is verrassend. Robert Heukels zegt daarover: "Louis van Gaal heeft het altijd over 'het totale-mens-principe': een voetballer of coach is óók vaak een vader, een broer, een zoon, een minnaar. Je kunt iemand pas écht begrijpen wanneer je je goed in mannen en vrouwen kunt verplaatsen."

Zeer openhartig
Door zijn jarenlange ervaring in zowel mannen- als vrouwenbladenjournalistiek kan Robert Heukels dat als geen ander. Dat heeft geresulteerd in een buitengewoon openhartig boek, waarin de geïnterviewden geen blad voor de mond nemen. Juist de kanten die we nog niet van Louis kennen, worden in de autobiografie uitgebreid belicht.

Met humor
Ook Truus van Gaal ontbreekt uiteraard niet in het boek. Margriet brengt een voorpublicatie waarin zij aan het woord is. Ze is zeer open en beschrijft ze haar relatie met Louis liefdevol en met humor. Treffend citaat aan het begin van hun liefdesgeschiedenis: Truus: 'Zullen we elkaar dan maar tutoyeren?'
Louis: 'Nee, dat doen wij nog niet. Ik ken u nog helemaal niet.' En over nu:
'Louis is milder geworden. Ze zeggen vaak dat het door mij komt. Maar dat is niet zo.'

Gesigneerd exemplaar
De exclusieve voorpublicatie van Sportweek gaat uitgebreid, zes pagina's lang, over de tijd van Louis bij Ajax. Ook heeft Sportweek een speciale lezersactie, waarbij je kans maakt op een door de meester zelf gesigneerd exemplaar van de autobiografie.

Sportweek ligt vanaf dinsdag 6 oktober in de winkel, Margriet vanaf vrijdag 9 oktober.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en circa 180 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2008 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen ­ Sanoma Magazines Netherlands ­ een omzet van 515,7 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1000 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Sanoma Uitgevers mag zich sinds juni 2009 één van de vijf beste werkgevers van Nederland noemen volgens het jaarlijkse onderzoek van Effectory en VKbanen. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines. De tijdschriften en digitale media van Sanoma Magazines informeren, inspireren en verbinden miljoenen mensen in verschillende levensfasen in 13 Europese landen. Sanoma Magazines is een Divisie van de Sanoma Group, een sterke Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Sanoma Uitgevers is ook te volgen op Twitter: twitter.com/SanomaNL.

Noot voor redacties

Voor interviews met mede-auteur Robert Heukels of meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht