Ingezonden persbericht

()

Persbericht

Toys XL selecteert Eperium om online ambities waar te maken

Muiden, 8 oktober 2009 - Offline heeft Toys XL - voorheen Toys 'R' UUs - met 19 filialen een landelijke dekking. Om ook online een van de grootste aanbieders in de speelgoedbranche te worden, opent Toys XL in november een webshop. Toys XL selecteerde Eperium om zijn online ambities waar te maken.

Ook online service bieden
Toys XL staat voor service. In de fysieke winkels ziet men deze kernwaarde terug in flexibele openingstijden, ruime parkeergelegenheid, een groot assortiment en in de deskundigheid van het personeel. Met de komst van de webwinkel worden hier een deskundige klantenservice en gebruiksvriendelijkheid aan toegevoegd. Daarnaast biedt Toys XL bezoekers de mogelijkheid om producten te reviewen. 'Dit wordt binnen de speelgoedbranche nog nauwelijks toegepast, maar de behoefte om advies te krijgen, is er wel degelijk', aldus Jaap Tiemens, managing director bij Toys XL. 'Toys XL heeft een groot en divers assortiment. Bezoekers zullen niet met alle artikelen bekend zijn. Daarnaast kopen de meeste bezoekers cadeaus voor anderen. De reviews bieden hen dan waardevolle en objectieve informatie, waarop zij vervolgens hun keuze kunnen baseren.'

Inspelen op wensen en behoeften van primaire én secundaire doelgroep
Onderzoek heeft uitgewezen dat kinderen het speelgoed uitkiezen, maar ouders de winkel. Ouders zijn dan ook de primaire doelgroep van de Toys XL webwinkel. 'Het is essentieel dat de site toegankelijk en gebruiksvriendelijk is voor de primaire doelgroep, maar de secundaire doelgroep moet niet vergeten worden', aldus Jaap Tiemens. Eperium implementeert verschillende functionaliteiten om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten. Zo krijgt de webwinkel een uitstekende zoekfunctie. 'Het is straks niet alleen mogelijk om op merknaam of prijs te zoeken, maar ook op thema en zelfs op leeftijd', vertelt Jaap Tiemens. 'Hierdoor is het vooral voor (groot)ouders eenvoudig om een product te vinden dat aansluit bij de interesse en leeftijd van hun (klein)kinderen'. Een functionaliteit die vooral de secundaire doelgroep aan zal spreken, is het maken van een online verlanglijstje. 'Kinderen kunnen speelgoed of multimedia op hun verlanglijstje zetten en dit vervolgens mailen naar de (groot)ouders. Kinderen kunnen zo op een laagdrempelige manier aangeven welk cadeau ze het liefst zouden willen.'

Eperium geselecteerd op basis van 'snelle kwaliteit'
'Wij hebben voor Eperium gekozen omdat zij op korte termijn hoogstaande kwaliteit kunnen bieden. De nieuwe webwinkel wordt namelijk begin november al opgeleverd', aldus Jaap Tiemens. 'Wij werken graag met ambitieuze partijen, die de kracht en de potentie van het internet zien. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat de samenwerking met Toys XL een succes wordt', aldus Ronald Vermeulen, commercieel directeur bij Eperium.

Over Toys XL
Toys XL is een retailketen van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels, die in Nederland geëxploiteerd wordt door Speelhoorn B.V. De Toys XL vestigingen waren binnen Nederland eerder bekend onder de naam Toys 'R' Us. Op 7 maart 2009 is de organisatie overgegaan op de naam Toys XL en zijn alle connecties met Toys 'R' Us komen te vervallen. Toys XL heeft momenteel 19 filialen, die verspreid zijn over heel Nederland.

Over Eperium
Al ruim tien jaar stelt e-Commerce specialist Eperium klanten in staat om maximale resultaten te boeken met e-Commerce. Eperium adviseert over strategie en conversiemarketing, zorgt voor de technische implementatie en neemt projectmanagement uit handen. We gebruiken bewezen software van Intershop en Magento, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met 250 eigen medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Muiden) en India (New-Delhi). Klanten zijn onder meer TomTom, De Telegraaf, BCC, Xerox, Euretco en Sanoma.

Noot voor de redactie,