Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

L&H neemt ISS Contact Centers over

Maandag 12 Oktober 2009

Grote overname in facilitaire contact center branche

ISS Contact Centers wordt per direct overgenomen door L&H Contact Centers. Door deze grote overname ontstaat één van de grootste facilitaire contact center bedrijven van Nederland. L&H is reeds marktleider op het gebied van commercieel klantcontact en fondsenwerving voor goede doelen.

De nieuwe organisatie telt ruim 2500 medewerkers, die vanuit vestigingen in Nederland en Curaçao jaarlijks ruim 30 miljoen klantcontacten afhandelen via de telefoon, email, post, chat, op straat, evenementen en aan huis. Het overgenomen ISS Contact Centers wordt niet direct binnen de L&H organisatie geïntegreerd, maar blijft nog enige tijd autonoom functioneren. De naam wordt zo spoedig mogelijk gewijzigd in die zin dat er geen verwijzing meer zal zijn naar ISS. Er zal binnen ISS Contact Centers een intern optimalisatietraject worden doorgevoerd, zodat integratie aansluitend sneller kan verlopen. Deze operatie staat onder leiding van René Oldenbeuving, de financieel directeur van L&H. Op ad-interim basis bekleedt hij de positie van algemeen directeur ISS Contact Centers. Volgens Robbert Heemskerk, algemeen directeur van L&H Contact Centers, slaat zijn bedrijf met deze overname een belangrijke strategische slag: "Binnen de contact center wereld wordt L&H al jarenlang erkend als belangrijke speler op het gebied van commercieel klantcontact. ISS is van oudsher vooral gespecialiseerd in customer care. Het combineren van onze gezamenlijke kennis en competenties op het gebied van sales én service, alsmede de schaalgrootte die wij nu bereiken, maken ons tot een nog aantrekkelijker businesspartner voor onze bestaande en toekomstige opdrachtgevers.