Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

's-Hertogenbosch, 12 oktober 2009

UNIEKE 'DIGITALE PROEFTUIN' BIJ MALMBERG

Docenten binnen het voortgezet onderwijs kunnen nu oefenen met de nieuwste digitale leermiddelen van Malmberg in een unieke digitale proeftuin die speciaal voor hen is ingericht. Vanuit school of huis loggen docenten op elk willekeurig moment in deze educatie-omgeving in en gedurende het hele schooljaar doen zij ervaring op met e-learning en de nieuwste ICT-ontwikkelingen. De toegang is gratis, docenten hoeven slechts een inlogcode aan te vragen bij Malmberg.

"Wij realiseren ons dat niet elke docent even gemakkelijk meegaat in de voortschrijdende digitalisering van het onderwijs. Het is daarom fijn als je in een veilige omgeving - waar fouten maken niet erg is - de aansluiting weet te houden met e-learning in je eigen vakgebied", aldus Anne Bruinenberg, directeur-uitgever VO/MBO. "De edu-omgeving is ook toegankelijk voor scholen die als gevolg van de lumpsum-financiering behoudender zijn geworden in de aanschaf van leermiddelen en eerst de toegevoegde waarde van de ICT aan den lijve willen ondervinden".

Afbeelding : opzet van de digitale leeromgeving van de nieuwe e-methodes van Malmberg

Nieuw publishing platform

De digitale proeftuin draait op het nieuwe 'Malmberg publishing platform' dat deze zomer is opgeleverd met de nieuwste e-methodes van Malmberg. Het publishing platform is gebaseerd op een volledig nieuw concept voor alle nieuwe en toekomstige methodes van Malmberg voor het voortgezet onderwijs. Speerpunten van dit nieuwe concept zijn het zelf kunnen arrangeren van lesprogramma's, het automatisch differentiëren voor een individuele leerling, een volledig digitaal toetssysteem en het volgen van leerlingen in de behaalde resultaten. Docenten kunnen bovendien volop hun eigen lesmateriaal aan het digitale systeem toevoegen. Inmiddels draaien de methodes voor de vakken Nask, aardrijkskunde, geschiedenis, economie en biologie & verzorging in de nieuwe edu-omgeving en kunnen docenten hiermee aan de slag.

"De eerste reacties van docenten én schoolmanagers op de nieuwe digitale omgeving zijn veelbelovend. De herkenbare opzet, het gebruiksgemak en de flexibiliteit worden als pluspunten ervaren", aldus Anne Bruinenberg.

Afbeelding : Voorbeeld van een openingspagina van een digitale les

Einde persbericht

---