Ingezonden persbericht


Persbericht

Operational Responsiveness bij organisaties komt moeizaam op gang

~ Onderzoek wijst uit dat processen te lang duren en beslissingnemers worden belemmerd door gebrek aan cruciale informatie ~

Rotterdam, 12 oktober 2009 - Onderzoek van Progress Software Corporation (NASDAQ: PRGS) wijst uit dat 72 procent van de organisaties hun bedrijfsprocessen te traag vindt. Voor het onderzoek, dat werd uitgevoerd door onderzoeksspecialist Vanson Bourne, zijn 400 grote organisaties in West-Europa en de Verenigde Staten ondervraagd. Er werden vragen gesteld over instrumenten en processen op het gebied van operational responsiveness die worden ingezet om besluiten te kunnen nemen op basis van real-time informatie.

Volgens de resultaten heerst bij veel organisaties het gevoel dat ze nog een lange weg te gaan hebben voordat ze snel genoeg kunnen reageren op veranderingen in de markt of bij klanten, om zo de concurrentie voor te blijven.

Gemiddeld geeft 22 procent van de respondenten in Nederland toe dat ze kansen mislopen doordat ze veranderingen of trends te laat signaleren en daardoor niet op tijd kunnen reageren. Daarnaast geeft 45 procent aan dat informatie ontbreekt voor het nemen van beslissingen.

Wereldwijd vindt 94 procent van de organisaties het belangrijk om toegang te hebben tot real-time data. Bovendien is 82 procent van de bedrijven van plan om voor midden 2010 te investeren in real-time technologie om zo interne processen te versnellen.

"Het optimaliseren van operational responsiveness wordt steeds belangrijker nu externe factoren zoals social networking de reactiesnelheid aanzienlijk hebben verhoogd", zegt Dr. Giles Nelson, senior director of strategy Apama division bij Progress Software. "Als organisaties de ontwikkelingen op het gebied van klant-response niet kunnen bijhouden, krijgen ze het erg zwaar in de markt."

"Slecht nieuws verspreidt zich tegenwoordig snel", vervolgt Nelson. "Organisaties moeten ervoor zorgen dat ze niet achterblijven als het gaat om het reageren op feedback van de klant. De overgrote meerderheid van de mensen die wij spraken, beaamt dat het belangrijk is om snel te kunnen reageren op klanten en om sneller in te kunnen spelen op veranderingen in de markt. Helaas sluit deze visie niet aan op de huidige processen en rapportagemethoden die door veel organisaties worden gehanteerd. Business Event Processing is de methode om de achterstand op het gebied van besluitvorming in te halen."