Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tieto Passion op jacht voor het goede doel in Žla Solidaire du ChocolatŽ Transatlantische Class40-wedstrijd over 5000 kilometer van Saint-Nazaire naar Yucatán

Amersfoort, 16 oktober 2009 -- IT-expert Tieto start op 18 oktober met de Tieto Passioni in Žla Solidaire du Chocolatii. De ŽChocolatŽ is de transatlantische goede-doelenzeilrace voor Class40-wedstrijdjachten met een duobemanning. Deze Žgrootste oversteekŽ gaat over 5000 kilometer van Saint-Nazaire in Frankrijk naar Yucatán en is genoemd naar de cacaodrank die de Europeanen in Mexico bij de MajaŽs leerden kennen. De winnaar mag het prijzengeld aan een goed doel schenken.

De Tieto Passion maakt onderdeel uit van Tieto on Touriii, het mobiele marketingprogramma waarmee Tieto in samenwerking met Microsoft en EMC door Europa trekt om op eigentijdse wijze het geavanceerde IT- dienstenaanbod van Tieto onder de aandacht te brengen. De Tour reist per vrachtwagen met een multimedia- presentatieruimte aan boord en wordt in havensteden door de Tieto Passion ondersteund. Klanten krijgen dan de kans onder professionele leiding de snelheid van de prijswinnende Tieto Passion te ervaren.

Nieuwe klantervaringen Tieto on Tour laat bedrijven de nieuwste digitale mogelijkheden ervaren waarmee zij hun klanten beter kunnen bedienen.

"IT stelt bedrijven in staat om efficiënter te werken en ook nu te groeien. De huidige IT-investeringen worden meer en meer bepaald door consumentengedrag en innovaties in klantenservice. Bedrijven die hun IT-investeringen nu de juiste prioriteiten meegeven, komen straks het sterkst uit de recessie", zegt Pilar Lundholm, Chief Marketing Officer Tieto.

The Dutch Tour
Eind september en begin oktober is Tieto on Tour in Nederland geweest. In sessies op verschillende locaties zijn IT-managers, klantcontactmanagers en marketingmanagers de dialoog aangegaan over klantinteractie. Via videoconferenties met experts over de hele wereld, hebben de deelnemers informatie, kennis en ervaringen uitgewisseld. Wegens succes gaat Tieto in 2010 door met de Tour.

Over Tieto
Tieto Digital Transformation & Consulting (DTC) adviseert grote ondernemingen over het klantvriendelijk en efficiënt bedienen van hun klanten. Tieto DTC is daarbij een ervaren gesprekspartner en biedt innovatieve oplossingen en services die zorgen voor het optimaliseren en integreren van de diverse klantcontactkanalen, zoals selfservice-portals en contactcenters. Tieto DTC ontwerpt hierbij het serviceconcept, implementeert de contactcenter- en webomgeving en zorgt daarbij voor het stroomlijnen van de achterliggende bedrijfsprocessen. Wereldwijd ontwikkelen 800 Tieto- PublieksWerk / Tieto





experts service- en salesoplossingen vanuit het oogpunt van de consument.

Het hoofdkantoor van Tieto bevindt zich in Finland. De onderneming heeft 16.000 medewerkers in bijna 30 landen.




Ingezonden persbericht