Ingezonden persbericht


Benefietgolftoernooi levert E 125.820 op voor War Child

Het benefiet toernooi 'Tee off for War Child' dat afgelopen vrijdag 16 oktober voor de eerste maal werd gespeeld op de Noordwijkse Golfclub heeft een record bedrag van E 125.820 opgeleverd ten bate van War Child.

'Tee off for War Child' is het eerste golftoernooi dat speciaal voor deze hulporganisatie is georganiseerd door Business Ambassadors van War Child en De Noordwijkse Golfclub. Doel van het toernooi was om een selecte vertegenwoordiging uit het bedrijfsleven en de sport- en entertainmentwereld actief te betrekken bij de activiteiten van War Child. Door met een team deel te nemen, zamelden betrokkenen geld in. Ook was er 's avonds een benefiet veilig waar deelnemers door sponsors ingebrachte kavels konden aankopen ten bate van War Child. Speciale aandacht was er voor de problematiek van kindsoldaten. Aanwezigen werden hierover geïnformeerd door voormalig kindsoldaat en voorlichter van War Child, Kon Kelei.

Noordwijkse Golfclub
Het golftoernooi vond afgelopen vrijdag, onder zéér uitdagende omstandigheden (windkracht 7-8), plaats op de nummer één golfbaan van Nederland en tevens één van Europa's fraaiste banen: De Noordwijkse Golfclub. Onder de deelnemers bevonden zich tal van prominenten uit het bedrijfsleven en de wereld van sport en entertainment. 96 deelnemers namen actief deel aan dit succesvolle golftoernooi.

Geweldig Initiatief
War Child-directeur Mark Vogt is blij met de opbrengst: "Dit is natuurlijk een fantastisch resultaat! Voor War Child is de betrokkenheid van bedrijven fundamenteel. Als organisatie hanteren we een strikt lage kostenbeleid. Dat lukt alleen als bedrijven ons willen sponsoren met financiële middelen, producten en/of mankracht. Ook de mobilisatie van bedrijven onderling voor een actie als deze is belangrijk. We kunnen ons werk niet alleen doen. Het 'Tee off for War Child' laat die betrokkenheid zien. Een geweldig initiatief van onze Business Ambassador Cees Haasnoot en de eerste in een reeks van velen, hoop ik! Cees Haasnoot: "Wij zijn al in gesprek met één van de andere prachtige golfbanen die Nederland rijk is. Door dit grote succes, waarmee we meer dan 10.000 kinderen kunnen helpen, is de kans dat dit evenement volgend jaar een vervolg krijgt 100%!"

Business Ambassadors en War Child
War Child is een onafhankelijke organisatie die zich inzet voor een vreedzame toekomst voor oorlogskinderen. Wereldwijd zijn miljoenen kinderen slachtoffer van oorlog en jaarlijks worden zo'n 250.000 kinderen ingezet in gewapende conflicten. Kinderen die getroffen zijn door oorlog zijn ineens geen kind meer. Hun speeltuin wordt een slagveld, hun voetbal een mitrailleur. Met psychosociale ondersteuning, bescherming en educatie wil War Child oorlogskinderen in staat stellen zelf weer vorm te geven aan hun toekomst. War Child onderscheidt zich daarbij door met een creatieve en participatieve aanpak de kracht in kinderen aan te spreken. De Business Ambassadors zetten zich met hun kennis, ervaring en netwerken in voor War Child. Ook stellen zij zich ten doel het maatschappelijk bewustzijn over het werk van War Child in de bedrijvensector te vergroten.

Bijlage: Foto Cees Haasnoot en Kon Kelei
Onderschrift: War Child Business Ambassador Cees Haasnoot overhandigt de cheque met de opbrengst van 'Tee off for War Child' van E125.820 aan voormalig kindsoldaat en voorlichter van War Child, Kon Kelei.


Noot voor redacties