Ingezonden persbericht



---



-PERSBERICHT-

DE HELFT VAN KIDS TUSSEN 6-12 JAAR GEEFT AAN NIET ZONDER ZIJN/HAAR MOBIELE TELEFOON TE KUNNEN

VOLGENS ONDERZOEK OP NICKELODEON.NL

Amsterdam, 21 oktober 2009

Op Nickelodeon.nl is in de derde week van oktober een onderzoek gehouden onder kinderen van 6 tot en met 12 jaar (N= 1637) met betrekking tot het gebruik van mobiele telefoons. Uit het onderzoek is gebleken dat 88% van de jonge bezoekers een mobiele telefoon bezit. De helft van deelnemers geeft zelfs aan absoluut niet zonder zijn/haar mobiele telefoon te kunnen.

Meer dan de helft van de kids geeft tevens aan dat zij, door het hebben van een mobiele telefoon, vaker zelf kunnen bepalen wat ze gaan doen. En 80.3% geeft aan dat ze door de ouders gebeld worden om te kijken waar ze zijn.

Onafhankelijkheid versus controle
T-Mobile introduceert T-Mobile Family. Bij T-Mobile Family betaalt één gezinslid, vader of moeder, tien euro extra boven op zijn T-Mobile-abonnement. Daarbij kan het hele gezin (maximaal zes personen) vrijuit bellen en sms-en en kunnen kinderen hun ouders altijd bereiken, zonder dat het beltegoed opraakt! Bovendien krijgt iedereen die in de T-Mobile Shop een T-Mobile Family voordeelbundel afsluit (en daarbij de speciale bon download op Nickelodeon.nl), een DVD van SpongeBob cadeau!

De campagne op Nickelodeon
Het concept voor T-Mobile Family is enerzijds gebaseerd op controle, en anderzijds op onafhankelijkheid. Doordat een kind een mobiele telefoon heeft, hebben de ouders het gevoel dat ze controle hebben over wat hun kind doet. Kinderen hebben daarentegen juist het gevoel dat ze meer vrijheid hebben, voelen zich onafhankelijk en zien de telefoon als een statussymbool.

De gezamenlijke campagne van Nickelodeon en T-Mobile bestaat uit een 'levend spel', een online game en drie commercials. Het spannende spel Vol Vertrouwen wordt live gespeeld tijdens het woensdagmiddagprogramma SuperNick, met Patrick en Terence en is de 'echte' uitvoering van de online game. De kijker ziet een ouder over een lege parkeerplaats lopen. De ouder is geblinddoekt, waardoor hij/zij niets ziet. Ondertussen geeft zoon of dochter aanwijzingen via de telefoon, waarbij de ouder door het parcours wordt geloodst binnen de gestelde tijd. De ouder moet daarbij uiteraard volledig vertrouwen op de aanwijzingen van het kind. De volledige campagne gaat vandaag van start, samen met de drie tv-commercials, waarin de familie van T-Mobile wordt geïntroduceerd.

www.nickelodeon.nl/tmobile


- EINDE BERICHT -

Stelt u geen prijs op berichten van MTV Networks of een van onze zenders (MTV, Comedy Central, Nickelodeon, TMF)? Graag verzoeken wij u dan een email te sturen aan pers@mtvne.com onder vermelding van afmelding.