Ingezonden persbericht


Persbericht

Beste bouwmarkt van Nederland verbreedt afzetmarkt na succes bij consument

Bouwmarkt helpt professionele klusser in moeilijke tijden

Nieuwegein, 21 oktober 2009 ­ Kleine zelfstandigen in de bouw worden in deze moeilijke tijd flink op de proef gesteld. Met de introductie van het ProfiConcept wil bouwmarkt HORNBACH zelfstandigen zonder personeel (zzp-ers), kleine bouw- en onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen een steuntje in de rug geven.

Met de keuze voor het ProfiConcept is HORNBACH de eerste consumentenbouwmarkt in Nederland die een totaalconcept biedt voor de professionele markt. "In de praktijk betekent dit dat de professionele klusser een gespecialiseerd team medewerkers tot zijn beschikking heeft", aldus Evert de Goede, algemeen directeur van HORNBACH Nederland.
"Snelle service, vlotte afhandeling van vragen en kundig advies, zijn speerpunten van dit team." HORNBACH
beschikt daarnaast over een breed en diep professioneel assortiment, wat in grote voorraden aanwezig is. Ook behelst het concept onder meer een Profi-card waarmee op rekening kan worden betaald, een uitgebreid
assortimentsboek en diverse privileges zoals kostenloze goederenterugname.

Meerwaarde voor kleine zelfstandigen
ZZP Nederland, die zo'n 7.000 zzp-ers (zelfstandigen zonder personeel) vertegenwoordigt, juicht het initiatief van HORNBACH toe. "Wij zien dat kleine ondernemingen, zoals die bij ons aangesloten zijn, behoefte hebben aan ondersteuning op maat. Aan goede snelle service voor een scherpe prijs", benadrukt initiatiefnemer Johan Marrink. "De bedrijven die wij vertegenwoordigen hebben immers vaak geen boekhoudafdeling achter zich staan. Bedrijven als HORNBACH bieden onze zzp-ers meerwaarde door ruime openingstijden, coulante betaalmogelijkheden en probleemloze goederenterugname. Op deze manier kunnen zzp-ers zich concentreren op het vak waarin ze goed zijn, het vak waarvoor ze zelf gekozen hebben."

HORNBACH voor de vijfde keer beste bouwmarkt
Consumenten verkozen HORNBACH onlangs voor de vijfde keer op rij tot de beste bouwmarkt van Nederland, met name door de combinatie van ruim assortiment en lage prijzen. Dit in het kader van het onderzoek "Beste Winkelketen van Nederland", dat jaarlijks uitgevoerd wordt door vaktijdschrift Elsevier Retail en marktonderzoeksbureau Q&A Research.




Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele dochter, HORNBACH-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 130 bouw- en tuincentra in negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens 21 groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. In Nederland heeft het concern acht vestigingen. HORNBACH kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top tien in de doe-het-zelf branche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.