Ingezonden persbericht
Persbericht
Beste bouwmarkt van Nederland verbreedt afzetmarkt na succes bij
consument
Bouwmarkt helpt professionele klusser in moeilijke tijden
Nieuwegein, 21 oktober 2009 Kleine zelfstandigen in de bouw worden in deze
moeilijke tijd flink op de proef gesteld. Met de introductie van het ProfiConcept wil
bouwmarkt HORNBACH zelfstandigen zonder personeel (zzp-ers), kleine bouw- en
onderhoudsbedrijven en facilitaire diensten van instellingen een steuntje in de rug
geven.
Met de keuze voor het ProfiConcept is HORNBACH de eerste consumentenbouwmarkt in
Nederland die een totaalconcept biedt voor de professionele markt. "In de praktijk betekent
dit dat de professionele klusser een gespecialiseerd team
medewerkers tot zijn beschikking heeft", aldus Evert de
Goede, algemeen directeur van HORNBACH Nederland.
"Snelle service, vlotte afhandeling van vragen en kundig
advies, zijn speerpunten van dit team." HORNBACH
beschikt daarnaast over een breed en diep professioneel
assortiment, wat in grote voorraden aanwezig is. Ook
behelst het concept onder meer een Profi-card waarmee
op rekening kan worden betaald, een uitgebreid
assortimentsboek en diverse privileges zoals kostenloze
goederenterugname.
Meerwaarde voor kleine zelfstandigen
ZZP Nederland, die zo'n 7.000 zzp-ers (zelfstandigen
zonder personeel) vertegenwoordigt, juicht het initiatief
van HORNBACH toe. "Wij zien dat kleine ondernemingen,
zoals die bij ons aangesloten zijn, behoefte hebben aan
ondersteuning op maat. Aan goede snelle service voor
een scherpe prijs", benadrukt initiatiefnemer Johan Marrink. "De bedrijven die wij
vertegenwoordigen hebben immers vaak geen boekhoudafdeling achter zich staan.
Bedrijven als HORNBACH bieden onze zzp-ers meerwaarde door ruime openingstijden,
coulante betaalmogelijkheden en probleemloze goederenterugname. Op deze manier
kunnen zzp-ers zich concentreren op het vak waarin ze goed zijn, het vak waarvoor ze zelf
gekozen hebben."
HORNBACH voor de vijfde keer beste bouwmarkt
Consumenten verkozen HORNBACH onlangs voor de vijfde keer op rij tot de beste
bouwmarkt van Nederland, met name door de combinatie van ruim assortiment en lage
prijzen. Dit in het kader van het onderzoek "Beste Winkelketen van Nederland", dat
jaarlijks uitgevoerd wordt door vaktijdschrift Elsevier Retail en marktonderzoeksbureau
Q&A Research.
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer
dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. De grootste operationele
dochter, HORNBACH-Baumarkt-AG, heeft op dit moment 130 bouw- en tuincentra in
negen Europese landen. Daarnaast zijn er in de regio Zuidwest-Duitsland nog eens 21
groothandelsmarkten voor bouwmaterialen. In Nederland heeft het concern acht
vestigingen. HORNBACH kan als het enige beursgenoteerde familiebedrijf binnen de top
tien in de doe-het-zelf branche terugkijken op een bedrijfshistorie van vijf generaties.