Ingezonden persbericht


Persbericht

Acxiom introduceert met MarketEdge-X(TM) een multichannel marketingoplossing

~ geïntegreerde oplossing voor multichannel marketing maakt gebruik van alle aanwezige klantinformatie ~

Amsterdam, 21 oktober 2009 - Acxiom, toonaangevend aanbieder van wereldwijde marketingdiensten, introduceert een nieuwe multichannel marketingoplossing, genaamd MarketEdge-X. MarketEdge-X combineert alle marketingdiensten van Acxiom in één platform. Het maakt het daardoor gemakkelijker dan ooit voor bedrijven om consumentengedrag en -verwachtingen in kaart te brengen en om te zetten in (digitale) campagnes en rapportages.

Uit de Marketing Enquête 2009 van Trendbox kwam naar voren dat krappe budgetten als de grootste beperking voor verdere ontwikkelingen binnen de sector worden gezien. Gebaseerd op jarenlange ervaring, verpakt Acxiom's MarketEdge-X (http://www.marketedgex.com) marketing best practices in een veelzijdige database-oplossing. Met dit nieuwe platform biedt Acxiom bedrijven toegang tot een efficiënte dienst waarmee alle marketinguitdagingen in het huidige economische klimaat aangegaan kunnen worden. MarketEdge-X is verkrijgbaar op abonnementsbasis, zonder hoge kosten vooraf of andere financiële verrassingen.

MarketEdge-X is een platform waarmee bedrijven hun multichannel marketingprogramma's zo effectief en efficiënt mogelijk kunnen opzetten, gebaseerd op het gedrag van hun consumenten. Het verbindt de afzonderlijke databronnen en communicatiekanalen die normaal gesproken door verschillende aanbieders worden geleverd. Data van zowel klanten als prospects wordt zodanig geïntegreerd dat een eenduidige klantbeeld ontstaat. Dit kan aangevuld worden met socio-demografische data zoals leeftijd, levensfase en inkomen. Op basis van uitgebreide data-analyses en evaluaties kunnen marketeers geautomatiseerd eenduidige en gecoördineerde campagnes voeren.

"We begrijpen dat marketingmensen momenteel geen tot weinig budget hebben om hun bestaande klanten te behouden en nieuwe binnen te halen", zegt Peter Severens, senior consultant bij Acxiom. "Het is cruciaal om consumenteninzicht intelligent toe te passen zodat beschikbare budgetten zo effectief mogelijk ingezet worden. Door MarketEdge-X heeft de klant controle over de data die het gedrag van zijn doelgroep inzichtelijk maakt. Marketeers kunnen nu strategisch en pro-actief campagnes creëren, uitvoeren en analyseren. Dit kan in alle markten die zij bedienen, in alle kanalen die zij inzetten en zelfs over alle afdelingen en ook nog wereldwijd."

Het platform wordt al sinds 2007 aangeboden in de US. Het is al door vele bedrijven gebruikt die actief zijn in onder andere de reis- en recreatie-industrie, verzekeringswereld en de gezondheidszorg. Zij hebben MarketEdge-X ingezet voor het coördineren van hun direct mail, e-mail en telemarketingcampagne en zien hier dagelijks voordeel van.

"Gebruikers zullen voordeel halen uit de uitgebreide beveiliging, ervaring en ondersteuning van MarketEdge-X. Dat het verkrijgbaar is op abonnementsbasis maakt het extra interessant. De oplossing wordt zelfs regelmatig bijgewerkt zodat gebruikers optimaal kunnen profiteren van verbeterde prestatie en nieuwe functionaliteit", vult Severens aan.

(419 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Acxiom
Acxiom is wereldwijd leider in interactieve marketingdiensten en databasemanagement. De organisatie brengt bedrijven in contact met hun klanten door het inzetten van multichannel marketingoplossingen gebaseerd op diepgaand klantinzicht. Acxiom geeft advies bij strategische bedrijfsbeslissingen. De adviserende aanpak omvat meerdere industrieën en behelst jarenlange ervaring op het gebied van consumentendata, data-integratie, informatietechnologie en consultancy-oplossingen. Het maakt daarbij niet uit of het gaat om benadering via digitale, mobiele of direct mail-kanalen.

Acxiom is opgericht in 1969 en het hoofdkantoor bevindt zich in Little Rock, Arkansas (US). Het bedrijf bedient klanten overal ter wereld van de VS tot Europa en Azië. Kijk voor meer informatie op http://www.acxiom.com



Ingezonden persbericht