Nieuws
27 oktober 2009
Goede stap voor bank en consument leidt tot zorg onder personeel ING
CNV Dienstenbond roept ING op snel duidelijkheid te creëren voor de
werknemers
Het splitsen van de bank- en verzekeringsactiviteiten door ING
beoordeelt CNV Dienstenbond als een positieve stap en winst voor de
consument. Maar waar de consument en spaarder voor de toekomst extra
duidelijkheid en zekerheid krijgt van ING, neemt de onzekerheid voor
het personeel toe. Het is belangrijk dat ING op zo kort mogelijke
termijn aangeeft wat de gevolgen zijn voor het personeel. Daarbij gaat
CNV Dienstenbond er vanuit dat het besluit van ING niet leidt tot
nieuwe reorganisaties, boven de reeds lopende. Mocht dat echter
onvermijdelijk zijn dan zijn gedwongen ontslagen vooralsnog uit den
boze.
Kredietcrisis
Naar aanleiding van de kredietcrisis werd vanuit overheden en de
financiele wereld zelf al gepleit voor het splitsen van de
activiteiten van de zogeheten `grootbanken'. Daarbij ging om het
scheiden van de verzekeringsactiviteiten en de bankwerkzaamheden, maar
ook bijvoorbeeld om het scheiden van de tak voor het bedrijfsleven en
de particulier. De toekomst ligt bij kleinere eenheden met een
duidelijk productenpakket.
In gesprek
CNV Dienstenbond wil graag op zo kort mogelijke termijn in gesprek met
ING over de consequenties voor het personeel. Daartoe verwacht zij op
korte termijn een uitnodiging.
Dienstenbond CNV