Dienstenbond CNV

Nieuws

27 oktober 2009

Goede stap voor bank en consument leidt tot zorg onder personeel ING

CNV Dienstenbond roept ING op snel duidelijkheid te creëren voor de werknemers

Het splitsen van de bank- en verzekeringsactiviteiten door ING beoordeelt CNV Dienstenbond als een positieve stap en winst voor de consument. Maar waar de consument en spaarder voor de toekomst extra duidelijkheid en zekerheid krijgt van ING, neemt de onzekerheid voor het personeel toe. Het is belangrijk dat ING op zo kort mogelijke termijn aangeeft wat de gevolgen zijn voor het personeel. Daarbij gaat CNV Dienstenbond er vanuit dat het besluit van ING niet leidt tot nieuwe reorganisaties, boven de reeds lopende. Mocht dat echter onvermijdelijk zijn dan zijn gedwongen ontslagen vooralsnog uit den boze.

Kredietcrisis
Naar aanleiding van de kredietcrisis werd vanuit overheden en de financiele wereld zelf al gepleit voor het splitsen van de activiteiten van de zogeheten `grootbanken'. Daarbij ging om het scheiden van de verzekeringsactiviteiten en de bankwerkzaamheden, maar ook bijvoorbeeld om het scheiden van de tak voor het bedrijfsleven en de particulier. De toekomst ligt bij kleinere eenheden met een duidelijk productenpakket.

In gesprek
CNV Dienstenbond wil graag op zo kort mogelijke termijn in gesprek met ING over de consequenties voor het personeel. Daartoe verwacht zij op korte termijn een uitnodiging.