Citytrip als vrijetijdsbesteding onverminderd populair

27/10/2009 10:24

Bongo

Een kort bezoek van een paar dagen aan een Europese stad is nog steeds populair als het gaat om vrijetijdsbesteding. Zo bleek uit een online onderzoek gehouden onder 10.000 Nederlanders in opdracht van Bongo. Maar liefst 85% van de respondenten gaf aan een citytrip een goede break van de dagelijkse beslommeringen te vinden. 84% Van de ondervraagden grijpt dit ook aan om meer aandacht te kunnen besteden aan de partner. Bij meer dan de helft is het bestedingspatroon per trip ten opzichte van vorig jaar hetzelfde gebleven, gemiddeld een kleine 400 euro per stel.

Van de typische Europese citytrip-steden zijn Parijs en Barcelona veruit het populairst, gevolgd door Londen. In deze steden vind je de elementen terug die belangrijk worden gevonden door de respondenten: culturele bezienswaardigheden/activiteiten, een goede keuken en een romantische omgeving. Bongo speelt in op de trend van de groeiende populariteit van de citytrip. De marktleider van belevenisbonnen in de Benelux introduceert dit najaar als eerste de nieuwe Citytrip-serie: Bongo Europese Steden, Weekend Londen, Weekend Barcelona en Weekend Parijs. Hierbij krijgen 2 personen een verblijf van 2 of 3 nachten in een van de 30-50 voorgeselecteerde hotels.

Bongo maakt deel uit van de Franse Groep Smart?, actief in 13 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. In 2008 behaalde Bongo in de Benelux een omzet van 60 mln met 700.000 verkochte bonnen, waarvan Nederland een kleine 10 mln voor zijn rekening neemt. In 2009 zal naar verwachting de grens van 1.000.000 verkochte bonnen worden overschreden.





http://www.bongo.nl