FloraHolland


Van Dijk Flora eerste licentiehouder Flower Tower®

FLORAHOLLAND, 27 oktober 2009 (persbericht) - De snelheid waarmee bloemen en planten op de winkelvloer verkocht worden, is sterk afhankelijk van de presentatie van het product. Iedere vierkante meter in een winkel wordt benut, en het liefst met producten die zoveel mogelijk opbrengen. Om deze redenen ontwikkelde bloemenveiling FloraHolland samen met GB10 Communications en Van Dijk Flora een nieuw retailconcept: de Flower Tower®. Tijdens de FloraHolland Trade Fair Aalsmeer werd het concept voor het eerst aan het sierteeltvak getoond.

Totaalconcept met maatwerk
De Flower Tower® is een in het oog springende display, die ervoor zorgt dat de verkoop van bloemen op het retail-verkooppunt stijgt. De verticale presentatie van bloemen stimuleert impulsaankopen bij de consument. Tests hebben bewezen dat niet alleen de verkoop van bloemen toeneemt. Ook de derving (producten die weggegooid moeten worden) daalt en het rendement wordt fors verbeterd. Met de Flower Tower® kunnen zestien emmers bloemen worden gepresenteerd op slechts één vierkante meter.
De display zelf is onderdeel van een totaalconcept. Dit concept is op maat te ontwikkelen en kan actiematig worden ingezet, onder meer door een verwisselbare header en banieren. Wanneer een handelsbedrijf samen met zijn retailklant besluit bij FloraHolland een licentie af te nemen, dan omvat het contract ook een tweejarig POS-serviceabonnement inclusief point-of-sale(POS)-materiaal. Op het verkooppunt wordt de Flower Tower® dan naast de standaard signing vier keer per jaar voorzien van speciale themabanieren, bijvoorbeeld met de thema's Kerst, Valentijn, Pasen en Moederdag. Negen keer per jaar bezoekt een medewerker het verkooppunt om de Flower Tower® te reinigen en te voorzien van nieuwe themabanieren.

Van Dijk Flora eerste licentiehouder
De eerste licentiehouder van de Flower Tower® is Van Dijk Flora. In samenwerking met FloraHolland en GB10 Communications introduceert Van Dijk Flora het nieuwe retailconcept binnenkort bij klanten. "Dit concept gaat er voor zorgen dat onze klanten meer bloemen verkopen. Marketing en product worden hier verenigd in één meubel. Dat biedt voor veel van onze klanten nieuwe flexibele verkoopmogelijkheden", aldus Marcel van der Hoeven, directeur van Van Dijk Flora. "De afgelopen twee jaar hebben wij FloraHolland en GB10 geholpen bij de ontwikkeling van de Flower Tower®. Het was prachtig om het resultaat tijdens de FloraHolland Trade Fair Aalsmeer te zien. De reacties zijn veelbelovend."

Meer informatie bij FloraHolland Connect
Wie meer informatie wil over de Flower Tower® of het verkrijgen van een licentie kan contact opnemen met FloraHolland Connect afdeling Business Development. Dat kan digitaal door een een e-mail naar businessdevelopment@floraholland.nl of info@flowertower.eu. Uitgebreide informatie over het concept is ook te vinden op de website www.flowertower.eu.