Hoe ver ga jij?
100 muziekfans, 300 kilometer, 10 dagen - de Sony Ericsson FanWalk naar de MTV Europe Music Awards is terug in 2009
Badhoevedorp, 13 juli 2009 - de uitdaging kan beginnen! Ga naar
Een onvergetelijke ervaring, een muzikaal avontuur, een spannende uitdaging - en 99 nieuwe vrienden uit heel Europa: de Sony Ericsson FanWalk biedt muziekliefhebbers de kans een internationale manifestatie van music fans mee te beleven. Deelnemers worden geselecteerd uit 15 landen. Van 27 oktober tot 5 november lopen ze samen de FanWalk van Hamburg naar Berlijn om aanwezig te zijn bij een van de belangrijkste muziekevenementen van het jaar, de MTV Europe Music Awards 2009. FanWalkers genieten samen van vriendschap en entertainment. Centraal staat het opbouwen van nieuwe en blijvende vriendschappen met mensen met verschillende culturele en etnische achtergronden, en het creëren van een gevoel van saamhorigheid tussen muziekfans uit heel Europa.
Tiziana Benguerbi, deelneemster aan de FanWalk 2008 zegt: "Het is niet alleen een avontuur vol muziek, maar het draait ook om vriendschap, uidagingen, vette feesten en een beetje glamour. Voor mij was de Fanwalk een life changing experience dat ik nooit zal vergeten."
Onderweg naar het ultieme muziek evenement gaan de FanWalkers spannende uitdagingen aan om in aanmerking te komen voor het mogen uitreiken van een MTV Award. In 2008 moesten FanWalkers bijvoorbeeld gratis instrumenten zien te vinden en optreden als straatmuzikanten om geld in te zamelen voor het goede doel. Van karaoke tot Halloween, van live optredens tot band bowling en zingen bij het haardvuur, de FanWalkers vierden muziek alsof er geen morgen bestond.
Harold de Kort, Communicatiemanager bij Sony Ericsson Benelux: "Na het enorme succes van de Sony Ericsson FanWalk naar de MTV Europe Music Awards in 2008 is voortzetting in 2009 voor ons een logische stap. Er bestaat nog steeds een groeiende vraag naar innovatie in de relatie tussen muziek en mobiele technologie, en als hét merk voor communicatie-entertainment streven we er voortdurend naar consumenten onbeperkt entertainment te bieden."
Muziekfans kunnen zich van 13 juli tot 11 september 2009 aanmelden voor de FanWalk via
Fans die niet deelnemen kunnen de FanWalk virtueel volgen: dagelijkse online updates van en over FanWalkers vormen een aantrekkelijke multimedia-ervaring. FanWalkers zelf dragen met interviews, foto's, video's en reisverslagen bij aan een gezamenlijk online multimediadagboek op
De officiële FanWalk-song van dit jaar, "Let's Get It On", wordt uitgevoerd door de opkomende Duitse band Pardon Ms Arden. Tijdens de FanWalk treedt de band bij verschillende gelegenheden live op en de leden van de band zullen tweeten en bloggen met hun fans. De song is ook te horen in de FanWalk-televisiereclame, die vanaf woensdag 15 juli zowel via MTV als online wordt uitgezonden in de 15 landen die actief deelnemen aan de FanWalk. "Let's Get It On" is ook verkrijgbaar als preload op Sony Ericsson-telefoons en als ringtone voor downloads.
Juridische informatie
© Sony Ericsson Mobile Communications AB, 2009.
Het liquid identity logo, TrackID en PlayNow zijn (gedeponeerde) handelsmerken van Sony Ericsson Mobile Communications AB. Sony is een (gedeponeerd) handelsmerk van Sony Corporation.
Ericsson is het (gedeponeerde) handelsmerk van Telefonaktiebolaget LM Ericsson.
Over Sony Ericsson:
Sony Ericsson is een topspeler op de wereldmarkt met ongeveer 97 miljoen verkochte telefoons in 2008. Diversiteit is een van de kernkwaliteiten van de onderneming, die in meer dan tachtig landen actief is, waaronder productielocaties in China en R&D-locaties in China, Europa, India, Japan en Noord-Amerika. Sony Ericsson werd in oktober 2001 door Sony en Ericsson opgericht als een 50-50 joint venture en heeft haar internationale hoofdkantoor in Londen. Kijk voor meer informatie over Sony Ericsson op
Over de Sony Ericsson FanWalk:
Na de enthousiaste feedback van afgelopen jaar en de levendige interactie tussen muziekfans die zich hadden aangemeld en zij die hebben deelgenomen, heeft Sony Ericsson besloten de FanWalk opnieuw op de rit te zetten. Honderd hardcore muziekfans vanuit heel Europa (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Nederland, Italië, Spanje, Portugal, VK, Ierland, Estland, Turkije, Oekraïne, Roemenië en Griekenland) gaan op weg en maken een tiendaagse, 300-kilometer lange reis naar een van de belangrijkste muziekevenementen van dit jaar: de MTV Europe Music Awards. FanWalkers beginnen hun tocht in Hamburg op 27 oktober en komen op 5 november aan in Berlijn. Onderweg gaan ze gezamenlijk avonturen en uitdagingen aan en vieren ze veel feest. Op de avond van het grote evenement reikt één gelukkige FanWalker een MTV Award uit aan een van de bekroonde artiesten. Iedereen die meer wil weten over de FanWalk of deel wil nemen aan dit opwindende muziekavontuur, kan zich aanmelden op
De aanmeldingsprocedure:
De kandidaten moeten zich eerst onderscheiden tijdens de online casting op
Over de MTV Europe Music Awards.
De MTV Europe Music Awards 2009 is een van de meest prestigieuze live muziekevenementen. De Awards 2008 werden gehouden in Liverpool en zijn in meer dan 40 landen uitgezonden. Tijdens de show, die werd gepresenteerd door Katy Perry, vonden optredens plaats van onder meer Beyoncé, P!nk, The Killers, Estelle, Kanye West en Kid Rock. MTV onderstreepte bovendien haar commitment aan multiplatforminhoud met een live webcast die werd gepresenteerd door Perez Hilton. In 2008 werden meer dan 100 miljoen stemmen uitgebracht in elf categorieën. De speciale Awards-website
Over MTV Networks International (MTVNI)
MTV Networks International omvat de voornaamste multimedia-entertainmentmerken van MTV: Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF (The Music Factory), VIVA, Flux, Paramount Comedy, Comedy Central, Game One, Neopets, GameTrailers, Shockwave, Addicting Games, Atom Films en Xfire. De merken van MTV Networks bereiken wereldwijd 578 miljoen huishoudens in 162 landen en in 33 talen via 166 lokaal geprogrammeerde en beheerde tv-zenders en meer dan 350 digitale media-eigendommen. De verschillende holdings van de onderneming omvatten ook belangen in televisiesyndicaten, digitale media, uitgeverijen, video, radio, muziekopnames, licenties & merchandising en twee prominente filmafdelingen: MTV Films en Nickelodeon Movies. MTV Networks is een onderdeel van Viacom Inc. (NYSE: VIA, VIA.B).
*** NOOT VOOR DE REDACTIE (