Ingezonden persbericht


Malaysia Airlines wereldwijd over op nieuw reserveringssysteem

Schiphol, 26 oktober 2009

Luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines gaat wereldwijd over op een nieuw reserveringssysteem. De upgrade zal zaterdag 31 oktober beginnen om 16:00 uur en duurt tot en met zondag 1 november 05:00 uur (Nederlandse tijd). Gedurende de upgrade van het systeem zullen de reserverings- en ticketing faciliteiten tijdelijk niet beschikbaar zijn.

Het nieuwe reserveringssysteem stelt Malaysia Airlines in staat om passagiers en reisagenten nog efficiëntere dienstverlening te kunnen geven. Boekings- en check-in processen zullen sneller verlopen. Tevens zullen deze faciliteiten worden uitgebreid naar mobiele diensten.

Met de introductie van het nieuwe reserveringssysteem is een aanzienlijke investering gemoeid. In totaal 3000 medewerkers van MAS hebben een intensieve training gevolgd om de implementatie vlekkeloos te laten verlopen.

In een korte toelichting op de introductie van het nieuwe systeem verklaarde Edwin Peters, Marketing Manager Europa bij MAS: "Binnen onze organisatie zijn wij continu bezig met het upgraden van ons product en van onze diensten. Wij zijn dat verplicht aan zowel de reisagent als aan de eindconsument. De introductie van het nieuwe reserveringssysteem is daar een goed voorbeeld van."

Check-in services zullen tijdens de overgang naar het nieuwe reserveringssysteem gewoon beschikbaar zijn op de luchthavens. Passagiers kunnen ook gebruik maken van de internet check-in faciliteit op www.malaysiaairlines.com (mogelijk binnen 24 uur voor vertrek). Wel adviseert MAS passagiers om tijdens de overgang minimaal 2 uur voor vertrek in te checken.