Gewin en gemak bij noordwijks parkeren
Op dinsdag 3 november is er een informatieavond in woonzorgcentrum Jeroen
over het parkeerbeleid. De raadscommissie Ruimte en Bereikbaarheid heeft deze
conceptnota eerder deze maand al vrijgegeven voor inspraak. Nog tot en met
woensdag 25 november aanstaande kunnen Noordwijkers schriftelijk reageren op
het stuk. Voor de informatieavond is de Noordwijkse bevolking uitgenodigd met
een speciale advertentie in een huis-aan-huisblad en informatieborden aan de
straatkant. Speciale groepen zijn afzonderlijk uitgenodigd.
Klantvriendelijkheid moet het uitgangspunt zijn van het Noordwijkse
parkeerbeleid. Vandaar de titel van de concept-Kadernota Parkeerbeleid: `Graag
wat klantvriendelijker!' Digitale mogelijkheden zullen het gewin en het gemak van
de klant vergroten. In de nieuwe concept-Kadernota Parkeerbeleid `Graag wat
klantvriendelijker!' geeft de gemeente aan welke kaders zij wil hanteren bij het
opstellen van een toekomstig parkeerbeleid. Het gaat dus nog niet om een
definitief parkeerbeleid, maar om de uitgangspunten die zullen gelden bij een nog
op te stellen beleid.
Wethouder Leendert de Lange (VVD): `De kaders gaan over meer dan alleen de
parkeertarieven. Zo ben ik heel benieuwd hoe Noordwijkers denken over ons
voorstel om bij het invoeren van vergunningparkeren in een woonwijk zo veel
mogelijk terughoudendheid te betrachten, tenzij de wijk zelf met een breed
gedragen verzoek komt, of als omwille van algemene belangen een ingreep
noodzakelijk is.' Zo zijn er nog 17 afgewogen uitgangspunten, waarvan ik graag
terughoor hoe inwoners erover denken. Wat zien zij als voor- en als nadelen. En
natuurlijk: hoe kunnen we volgens hen het toekomstig parkeerbeleid
klantvriendelijk maken."