Gemeente Noordwijk

Gewin en gemak bij noordwijks parkeren

Op dinsdag 3 november is er een informatieavond in woonzorgcentrum Jeroen over het parkeerbeleid. De raadscommissie Ruimte en Bereikbaarheid heeft deze conceptnota eerder deze maand al vrijgegeven voor inspraak. Nog tot en met woensdag 25 november aanstaande kunnen Noordwijkers schriftelijk reageren op het stuk. Voor de informatieavond is de Noordwijkse bevolking uitgenodigd met een speciale advertentie in een huis-aan-huisblad en informatieborden aan de straatkant. Speciale groepen zijn afzonderlijk uitgenodigd.

Klantvriendelijkheid moet het uitgangspunt zijn van het Noordwijkse parkeerbeleid. Vandaar de titel van de concept-Kadernota Parkeerbeleid: `Graag wat klantvriendelijker!' Digitale mogelijkheden zullen het gewin en het gemak van de klant vergroten. In de nieuwe concept-Kadernota Parkeerbeleid `Graag wat klantvriendelijker!' geeft de gemeente aan welke kaders zij wil hanteren bij het opstellen van een toekomstig parkeerbeleid. Het gaat dus nog niet om een definitief parkeerbeleid, maar om de uitgangspunten die zullen gelden bij een nog op te stellen beleid.

Wethouder Leendert de Lange (VVD): `De kaders gaan over meer dan alleen de parkeertarieven. Zo ben ik heel benieuwd hoe Noordwijkers denken over ons voorstel om bij het invoeren van vergunningparkeren in een woonwijk zo veel mogelijk terughoudendheid te betrachten, tenzij de wijk zelf met een breed gedragen verzoek komt, of als omwille van algemene belangen een ingreep noodzakelijk is.' Zo zijn er nog 17 afgewogen uitgangspunten, waarvan ik graag terughoor hoe inwoners erover denken. Wat zien zij als voor- en als nadelen. En natuurlijk: hoe kunnen we volgens hen het toekomstig parkeerbeleid klantvriendelijk maken."